بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران اشتباهی خطرناک است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 0:09

بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران اشتباهی خطرناک است

شماره: 16741
Aa Aa

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان اما عنوان کرده که مذاکرات هسته‌ای به فاز نهایی رسیده و احیای توافق هسته‌ای به امنیت بیشتر منطقه کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در دیدار با وزیر خارجه آلمان؛
بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران اشتباهی خطرناک است

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در دیدار با وزیر خارجه آلمان بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را «اشتباهی خطرناک» خواند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان مدعی شد که بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران «اشتباهی خواهد بود که تمامی منطقه را به خطر خواهد انداخت».

بنت گفت که به دلیل طولانی شدن مذاکرات و استمرار ایران در غنی‌سازی اورانیوم باید ضرب‌الاجلی برای مذاکرات وین با تهران تعیین شود.

او ادعا کرد که از نظر اسرائیل «ایران هسته‌ای نه تنها اسرائیل بلکه کل جهان را به خطر می‌اندازد» و تروئیکای اروپایی نباید تهدید ایران ورای برنامه هسته‌ایش را نادیده بگیرند.

آنالنا بربوک روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تل آویو عنوان کرده بود که مذاکرات هسته‌ای به فاز نهایی رسیده است و برخلاف دودلی‌های رژیم صهیونیستی، احیای توافق هسته‌ای به امنیت بیشتر منطقه کمک خواهد کرد.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیر عنوان کرد که مذاکرات هسته‌ای به فاز نهایی رسیده است و احیای توافق هسته‌ای به امنیت بیشتر منطقه کمک خواهد کرد:

«احیای کامل برجام به امنیت منطقه و اسرائیل کمک خواهد کرد در غیر این صورت مذاکراتی انجام نمی‌گرفت».

وی با اشاره به اینکه مذاکرات با ایران به مرحله «بسیار حساسی» رسیده است گفت این مهم است که ایران با آمادگی به میز مذاکره بازگردد.

بربوک گفت:

ما می‌خواهیم هر آنچه در توان داریم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که با این توافق امنیت اسرائیل تضمین شده باشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان