ایران با حمایت از شبه‌نظامیان افراطی به خونریزی و تخریب ادامه می‌دهد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:55

ایران با حمایت از شبه‌نظامیان افراطی به خونریزی و تخریب ادامه می‌دهد

شماره: 20919
Aa Aa

تحریم‌های مربوط به ۳۰۰ نهاد و فرد ایرانی را اجرا کردیم| چندین شهروند اروپا با هدف انجام بازی‌های سیاسی در بازداشت جمهوری اسلامی ایران هستند.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد؛
ایران با حمایت از شبه‌نظامیان افراطی به خونریزی و تخریب ادامه می‌دهد

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد ایران با هدف انجام بازی‌های سیاسی اقدام به دستگیری شهروندان کشورهای اروپایی کرده و در حال حاضر چندین شهروند اروپا در بازداشت جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی با تاکید دوباره بر اقدام ایران به ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین گفت:

«رژیم در بیرون از مرزهایش صدها پهپاد مسلح را در اختیار روسیه قرار داده که برای کشتار غیرنظامیان در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

وی اضافه کرد:

«در خاورمیانه ایران با حمایت از شبه‌نظامیان افراطی به خونریزی و تخریب ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که «توسعه مداوم برنامه هسته‌ای ایران صلح و امنیت بین‌المللی و کل نظام منع اشاعه [تسلیحات هسته‌ای] در جهان را تهدید می‌کند. فقط در همین سه ماه گذشته، بریتانیا پنج بسته جداگانه تحریمی علیه ایران اعمال کرده و امروز ما تحریم‌های مربوط به ۳۰۰ نهاد و فرد ایرانی را اجرا کردیم.»

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مقامات انگلیسی در توئیتر نوشت:

سر و صدای رژیم انگلیس و حمایت برخی مدعیان حقوق بشر در اروپا از لندن نشان دهنده قانون‌گریزی و قانون شکنی آنان است. اقدام انگلیس در تعرض به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع اطلاعاتی و قضائی ایران مواجه شده است. رژیم انگلیس که عضو خانواده سطنتی اش کشتن ۲۵ انسان بی گناه را در حذف مهره شطرنج می بیند و از آن شرمنده هم نیست همراه با کسانیکه چشم بر این جنایت جنگی پوشیده اند صلاحیت موعظه دیگران درباره حقوق بشر را ندارند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان