ایران با کشته شدن انسان‌های بیگناه مخالف است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 2:30

ایران با کشته شدن انسان‌های بیگناه مخالف است

شماره: 17565
Aa Aa

جنگ به هیچ وجه رویداد مطلوبی نیست و همواره سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از صلح، ثبات و پیشرفت و مخالفت با جنگ بوده است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
ایران با کشته شدن انسان‌های بیگناه مخالف است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در مراسم دریافت استوارنامه «پریشا کاسترا توویچ» سفیر آکردیته مونته نگرو گفت:

ایران همواره با کشورهای منطقه بالکان و از جمله مونته نگرو روابطی دوستانه و رو به گسترش داشته است.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

دو کشور ظرفیت‌های خوبی برای گسترش تعاملات و ارتقای سطح روابط در زمینه‌های مختلف دارند. سابقه جنگ در منطقه بالکان تجربه‌ای تلخ برای این منطقه و جهان است. جنگ به هیچ وجه رویداد مطلوبی نیست و همواره سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از صلح، ثبات و پیشرفت و مخالفت با جنگ بوده است. ایران با درگیری و کشته شدن انسان‌های بیگناه در هر نقطه‌ای از دنیا مخالف است.

«پریشا کاسترا توویچ» سفیر آکردیته مونته نگرو نیز در این مراسم اظهار داشت:

در دوره ماموریت خود تلاش خواهم کرد ساز و کارهای توسعه روابط دوجانبه تقویت شود تا دو کشور بتوانند تعاملات و مناسبات خود در زمینه‌های مورد علاقه را گسترش دهند.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه «تاپاس آدیکاری» سفیر آکردیته جمهوری فدرال دمکراتیک نپال نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان کشورهای آسیایی از جمله ایران و نپال گفت:

دو کشور می‌توانند ارتباطات و تعاملات خود را با تکیه بر پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی خود در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی گسترش دهند. ایران و نپال همواره روابط خوب و دوستانه‌ای داشته‌اند. امروز قدرت‌های سلطه‌طلب غربی تمرکز تهاجم فرهنگی خود را بر داشته‌های فرهنگی غنی کشورهای غیرغربی قرار داده‌اند و لذا ضرورت دارد برای صیانت از فرهنگ و تمدن خود از جمله در زمینه حقوق بشر بیش از پیش تلاش کنیم.

«تاپاس آدیکاری» سفیر آکردیته جمهوری فدرال دمکراتیک نپال نیز اظهار داشت:

دو کشور از اشتراکات و نزدیکی‌های فرهنگی زیادی برخوردارند به طوری که در زبان نپالی صدها واژه و کلمه فارسی وجود دارد و باید از این زمینه‌های مناسب فرهنگی برای توسعه روابط در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

  •  

رئیس جمهور ایران در مراسم دریافت استوارنامه خانم «آنلی کوک» سفیر آکردیته جمهوری استونی نیز گفت:

ایران و استونی ظرفیت‌های همکاری متنوعی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری دارند که باید برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها به‌خصوص کریدور شمال – جنوب تلاش کرد. تقویت مناسبات دوجانبه ایران و استونی بستری برای ارتقای همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی دو کشور خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان