منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:57

منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است

شماره: 20015
Aa Aa

نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم. امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد و هر نوع دخالت بیگانگان ایجاد مشکل خواهد کرد.

ابراهیم رئیسی در نشست مطبوعاتی با نخست وزیر ارمنستان؛
منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در صدرهیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

به گزارش اسپادانا خبر،سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران پس از گفت و گوی دوجانبه با نیکول پاشینیان در نشست مطبوعاتی مشترک گفت:

تردید ندارم سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقا دو کشور خواهد بود. سیاست همسایگی از سیاست های مورد تاکید دولت است و در این مدت چند نشست با پاشینیان داشتیم. در این نشست ها به ویژه در این سفر محور مذاکره توسعه روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور است. 

 رئیسی گفت:

در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد اما هدف گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور سه میلیارد دلار است که دستیابی به آن با اراده دو کشور کاملا امکان‌پذیر است.

او افزود:

روابط خوب بین دو کشور حتما به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین المللی خواهد انجامید. منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم. امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد.

وی افزود:

در مذاکرات دو جانبه با نخست وزیر ارمنستان دو طرف تاکید کردند که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان درمنطقه به جای حل مشکل خود ایجاد مشکل خواهد کرد. ظرفیت های منطقه قفقاز می تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان