ایران بدون هیچ پیش شرطی آماده تبادل زندانیان است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 3:18

ایران بدون هیچ پیش شرطی آماده تبادل زندانیان است

شماره: 9930
Aa Aa

علی ربیعی گفته دولت آمریکا از آمادگی ما مطلع شده و نیازی به قرار دادن میانجی نیست؛ این طرف آمریکایی است که باید در این زمینه اعلام نظر کند.

سخنگوی دولت ایران اعلام کرد؛
ایران بدون هیچ پیش شرطی آماده تبادل زندانیان است

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در مورد تبادل زندانی با آمریکا گفت: " ما اعلام کردیم که بدون هیچ پیش شرطی آمادگی تبادل برای همه زندانیان و گفتگو برای این آزادی وجود دارد اما آمریکا است که تاکنون از پاسخ خودداری کرده است."

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

" امیدواریم که در شرایط شیوع بیماری کووید 19 که جان شهروندان ایرانی را در زندان های آمریکا تهدید می کند، دولت آمریکا سرانجام مراقبت از جان انسان ها را به سیاست ترجیح دهد و به این مسیر برگردد."

سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد:

" همین جا هم اعلام می کنیم که ما دولت آمریکا را مسئول جان و سلامت همه شهروندان ایرانی می دانیم که از خانواده های خود دور هستند. در عین حال اطلاعاتی داریم که شهروندان ایرانی در زندان‌های آمریکا در شرایط مطلوبی نیستند و به خوبی مراقبت نمی شوند. این برای ما نگران کننده است".

وی همچنین در مورد اینکه آیا کشوری به عنوان میانجی برای گفتگو در این زمینه در نظر گرفته شده یا خیر گفت: " دولت آمریکا از آمادگی ما مطلع شده و ما فکر می کنیم نیازی به قرار دادن میانجی نیست با این حال در صورت موافقت طرف آمریکایی دفتر حفاظت از منافع ایران نقطه نظرات ما را درباره جزئیات، شامل نحوه و زمان انجام این مبادله به واشنگتن اعلام خواهد کرد."

ربیعی یادآور شد: " ما اعلام کردیم که آمادگی بحث کردن پیرامون آزاد کردن همه زندانیان را داریم. این طرف آمریکایی است که باید در این زمینه اعلام نظر کند و شواهدی درباره تغییر دیدگاه آنها وجود دارد."

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان