ایران به ارمنستان و آذربایجان هشدار داد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:26

ایران به ارمنستان و آذربایجان هشدار داد

شماره: 11583
Aa Aa

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران گفته صبوری ایران با دو کشور نباید مورد سوءاستفاده قرارگیرد؛ هشدار می‌دهیم با هرگونه تعرض برخوردی سخت خواهیم کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران؛
ایران به ارمنستان و آذربایجان هشدار داد

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران اعلام کرد:

به دنبال درگیری های نظامی دو کشور آذربایجان و ارمنستان و عدم رعایت قواعد بین‌المللی حسن همجواری و مصالح جنگی در مرزهای کشور ثالث که در منازعات دو کشور، منجر به شلیک و اصابت تعدادی خمپاره به داخل مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی ایران گردیده است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تقویت دفاعی خطوط مرزی ایران، اعلام می‌نماید امنیت مناطق مرزی و مردم ایران، خط قرمز ماست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:  

در این رابطه به هر دو کشور درگیر یادآور می‌شویم که اولاً مراقب آتش افروزی و شیطنت های بیگانگان باشند؛ ثانیا مشکلات فی‌مابین را از طریق مسالمت آمیز و گفت‌وگو حل و فصل نمایند و ثالثا با بی دقتی در عملیات نظامی خود، مرزهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و امنیت و آسایش هموطنان ما را که خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، به مخاطره نیندازند و باجدیت و دقت در این خصوص  مراقبت نمایند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: رعایت حسن همجواری و صبوری ایران اسلامی با دو کشور، نباید مورد سوءاستفاده قرارگیرد؛ لذا هشدار می‌دهیم با هرگونه تعرض و تهدید برخوردی سخت خواهیم کرد.

شکارچی گفت: در پی درگیری‌های اخیر نظامیان دو کشور در منطقه قره باغ، نخجوان و ارمنستان به‌دلیل شیطنت برخی بازیگران منطقه ای و حملات راکتی و توپخانه‌ای طرف‌های درگیر، برخی مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران  تحت تاثیر قرار گرفته و خساراتی به هموطنان مرزنشین وارد کرده است لذا  تاکید می‌کنیم دو کشور مشکلات خود را از طریق گفت‌وگو حل نموده و به خطوط قرمز ایران ورود ننمایند که در غیر این صورت قطعاً پشیمانی به‌دنبال خواهد داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان