ایران به دروغ‌گویی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:57

ایران به دروغ‌گویی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد

شماره: 22405
Aa Aa

او با بیان این که آژانس در برابر ایران تسلیم شده است گفته تازه‌ترین گزارش فصلی این نهاد درباره موضوعات پادمانی و اجرای برجام  را سابقه‌ای بد خوانده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد؛
ایران به دروغ‌گویی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با تکرار ادعاهای خویش درباره اهداف برنامه هسته‌ای ایران تازه‌ترین گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوعات پادمانی و اجرای برجام در ایران را «سابقه‌ای بد» در عملکرد آژانس خواند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در نشست هفتگی کابینه‌ در واکنش به این گزارش گفت:

«ایران به دروغ‌گویی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد. تسلیم شدن آژانس در برابر فشار ایران یک سابقه بد در عملکرد آن محسوب می‌شود.»

نتانیاهو گفت:

«وقتی ما پنج سال پیش آرشیو هسته‌ای سری ایران را از آن خارج کردیم اطلاعاتی را برای جهان فاش کردیم؛ اطلاعاتی که بدون ابهام ثابت می‌کرد ایران از موارد توافق شده در زمینه بازرسی‌ها تخطی کرده و در زمینه هسته‌ای برای رسیدن به اهدافی نظامی و نه غیرنظامی و بی‌خطر فعالیت می‌کند. بهانه‌هایی که ایران در سال‌های پس از آن برای یافت شدن مواد هسته‌ای در مکان‌های غیرمجاز آورده است نه تنها غیرقابل اعتماد هستند بلکه از نظر فنی امکان‌پذیر نیستند. این اهمال‌کاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مواجهه با این بهانه‌های ناکارآمد این پیام را به حاکمان ایران می‌فرستد که لازم نیست هیچ بهایی برای تخطی‌هایشان بپردازند و می‌توانند در تلاش برای دست‌یابی به تسلیحات اتمی، جامعه بین‌المللی را فریب دهند.»

او تاکید کرد که رژیم اسراییل بر سر موضع خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران چه «به صورت علنی و چه پشت در‌های بسته» می‌ایستد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان