ایران به دنبال تبیین نگاه نظام دینی به حقوق بشر است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 20:20

ایران به دنبال تبیین نگاه نظام دینی به حقوق بشر است

شماره: 11540
Aa Aa

باقری‌کنی گفته ارائه هنجار‌ها و محصولات حقوق بشری یکی از عرصه‌های مهم فعالیت است؛ در ارتباط با مبانی آزادی‌های مشروع می‌توانیم میدان داری کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران؛
ایران به دنبال تبیین نگاه نظام دینی به حقوق بشر است

علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران تعامل این ستاد با پژوهشگاه قوه‌قضاییه را یک ضرورت دانست و گفت:

ستاد حقوق بشر باید از توانمندی و ظرفیت‌های پژوهشگاه قوه قضاییه استفاده کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، این مقام مسئول در قوه قضاییه تأکید کرد:

متاسفانه بحث حقوق بشر در بعد داخلی (حقوق مردم) و بیرونی (حقوق ملت) و همچنین مباحث بین‌المللی در کشور ما مهجور واقع شده و جایگاه واقعی خود را ندارد.

باقری‌کنی افزود:

در گفت‌وهای حقوق بشری ما به دنبال تبیین نگاه نظام دینی به حقوق بشر هستیم و این مسئله نیازمند پشتوانه قوی علمی است. ما در گفتگو‌های حقوق بشری باید بتوانیم ذهنیت خود را به طرف مقابل منتقل و ابهامات آن‌ها را نیز رفع کنیم و این کار باید هدفمند باشد. عرصه دیگر فعالیت، تهاجم به کشور‌های غربی در عرصه حقوق بشر و نمایان کردن نقض حقوق بشر توسط کشور‌های غربی است. عرصه فعالیت اساسی و مبنایی‌تر در این حوزه که می‌تواند برگ برنده ما نیز باشد، ارائه دستاورد‌ها و هنجار‌های حقوق بشری نظام دینی ماست. ارائه هنجار‌ها و محصولات حقوق بشری یکی از عرصه‌های مهم فعالیت ما می‌تواند باشد و در این زمینه، نیاز به سازمان توسعه حقوق بشر ایران داریم.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت:

حقوق بشر اسلامی یک مسئولیت سنگینی است که بر دوش ستاد حقوق بشر گذاشته شده و نیازمند ساختاربندی است. بحث حقوق مسلمانان و مستضعفان نیز یکی دیگر از موضوعات جدی است که متاسفانه در این زمینه کم کار شده است. در ارتباط با مبانی آزادی‌های مشروع، کار جدی صورت نگرفته و این مسئله باید در دستور کار قرار گیرد زیرا معتقدیم جزء عرصه‌هایی است که دستگاه قضا می‌تواند با توجه به تکالیف قانونی و مسئولیت‌های خود، میدان‌داری کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان