باید در ایران حکم قطع ید برای سارقان صادر شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:12

باید در ایران حکم قطع ید برای سارقان صادر شود

شماره: 12347
Aa Aa

موسوی لارگانی گفته استکبار جهانی ایران را زیر ذره‌بین قرار داده‌ و اجرای احکام اسلامی را زیر سوال می‌برد؛ این موضوع دست قضات را بسته است.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی؛
باید در ایران حکم قطع ید برای سارقان صادر شود

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت:

متاسفانه این روزها شاهد افزایش ارتکاب سرقت در سطح جامعه هستیم و دله دزدی‌ها بیشتر شده‌اند چرا که هم تورم سنگین در کشور وجود دارد و هم آمار بیکاران افزایش یافته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خانه ملت، او ادامه داد:

بسیاری از کارخانجات در پی اعمال تحریم‌ها و شیوع کرونا به دلیل عدم توانایی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز و سرمایه در گردش تعطیل شده‌ و در پی آن تعداد زیادی از افراد بیکار شده‌اند بنابراین وقتی افراد شغلی نداشته باشند و قادر به تامین زندگی خود و خانواده‌هایشان نباشند مرتکب خلاف می‌شوند که البته این مسئله نمی تواند دلیلی بر ارتکاب این جرم باشد. عدم برخورد قاطع با سارقان از دیگر دلایل افزایش این جرم در سطح جامعه است کما اینکه سارقان را دستگیر می‌کنند اما برخورد لازم با این مجرمان صورت نمی‌گیرد.

موسوی لارگانی اظهار کرد:

نیروی انتظامی نیز برای برخورد با سارقان از نیروی انسانی و امکانات کافی برخوردار نیست کما اینکه در حوزه انتخابیه‌ام چارتی که برای تامین نیروی انسانی نیروی انتظامی تعریف شده کمتر از 50 درصد تکمیل شده است و این در حالی است که این بخش نیازمند بکارگیری نیروهای ماهر و آموزش‌دیده است بنابراین لازم است سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز استخدام نیرو را به نیروی انتظامی بدهد که بتواند بدنه خود را جهت برخورد با مجرمان تقویت کند البته ندامتگاه‌ها نیز گنجایش نگهداری از جمعیت کثیری از سارقان را ندارند که رفع این معضل هم نیازمند تامین اعتبارات لازم جهت تکمیل امکانات و توسعه فضاها در این بخش است.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه باید حکم قطع ید برای سارقان صادر شود یادآور شد:

استکبار جهانی در این زمینه ایران را زیر ذره‌بین قرار داده‌ و حتی اجرای احکام اسلامی را زیر سوال می‌برد و این موضوع دست قضات را بسته است اما حکم قطع دست باید برای سارقان اجرا شود تا این مجرمان دست از شرارت بردارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان