ایران در دنیا الگویی جدید از اداره جامعه را پرچم داری می کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 20:23

ایران در دنیا الگویی جدید از اداره جامعه را پرچم داری می کند

شماره: 10400
Aa Aa

رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفته می خواهیم نشان دهیم که اسلام هر کجا وارد می‌شود به آبادانی و سعادتمندی بیشتر بشر منتج می‌شود.

برخی تصمیمات پیامدهای خسارت باری تحمیل کرده اند؛
ایران در دنیا الگویی جدید از اداره جامعه را پرچم داری می کند

فرمانده سابق سپاه پاسداران گفت:

تحقق نظام جمهوری اسلامی تنها به مبارزه با داعش و صدام و آمریکا محدود نمی‌شود. نهادسازی در این نظام الهی و اینکه مردم ایران بیش از نظام های دیگر از زندگی و فعالیت‌هاشان بهره مند شوند، خودش کار بزرگی است که در جای خود نوعی مبارزه و جهاد محسوب می شود. خوشبختانه از پیروزی انقلاب اسلامی به این طرف آرام آرام به صورت بنیادی و ریشه ای به مسائل پرداخته می شود. در برخی حوزه ها این نابسامانی دیده می شود و در برخی حوزه ها مثل امنیت و دفاع و سیاست خارجی و داخلی، پیشرفت بیشتری داشته ایم اما در مسائل اقتصادی و فرهنگی، تلاطم و نوسانات ما زیاد بوده است. هر دولتی که روی کار می آید، مسیر گذشته را رها می‌کند. ما می‌خواهیم الگویی جدید از اداره جامعه را در دنیا پرچم داری کنیم و نشان دهیم که اسلام هر کجا وارد می‌شود به آبادانی و سعادتمندی بیشتر بشر منتج می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مسئولان شبکه کانون‌های تفکر ایران با اشاره به رویکرد سیاستگذاری کلان در ایران گفت:

سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری در اختیار مجمع گذاشته است در حقیقت هدفش این است که فعالیت های کشور بر اساس آن نظام پیدا کند. این نظام‌یافتگی به میزان انطباق فعالیت دولت ها با سیاست ها کلی وابسته است. مثلاً در موضوع مالکیت و بانک یا تولید، نوآوری های جدید یا فضای مجازی اگر دولت ها بر اساس برداشتهای و دیدگاه های خودشان بخواهند کشور را اداره کنند، شکافی بین سیاست های کلی و دولت ها پدید می آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:

بعضی تصمیمات نادرست در دولت یا مجلس، پیامدهای خسارت باری را به کشور تحمیل کرده اند و جبران این خسارتها چند سال به طول می انجامد. همین اوضاعی که در زمینه پول پیش آمده و بانک مرکزی از سال قبل انجام می دهد یا در موضوع فعالیت های بورس، ممکن است خساراتی به وجود آید که پنج تا ده سال حل و فصل آن به درازا خواهد کشید. اشکال تعارض منافع را در این موضوعات می بینیم. دولت عمرش کوتاه است و می خواهد مشکلات خود را حل کند و نظام در درازمدت باید با پیامدهای تصمیمات دولت ها سر و کار دارد. شرایط به نحوی است که نمی تواند به طور مستمر دولت را نقد کرد چون این نقدها، هیجانات جامعه را بالا می برد. باید سیستم و مکانیزم هایی داشته باشیم که به صورت درونزا جلوی اقدامات ناصحیح را بگیرد و کشور را از بحران ها دور کند.

وی اضافه کرد: دولت حدود هفت سال در بازار بورس اقدام خاصی انجام نداد و به این دلیل که نتوانست سود بانکی را تنظیم کند و پیامدهای آن را در نظر بگیرد و حالا این نقدینگی از بانک خارج شده و به بورس وارد شده است. بورس ما این نقدینگی را به سمت تولید هدایت نمی کند و بعد از چند ماه، عوارض خود را به قیمت کالا و مسکن منتقل کرد و فریاد مردم را در آورده است. دولت ها نگاه کوتاه مدت دارند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان