ایران مذاکرات وین را «بسیار جدی» می‌گیرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:19

ایران مذاکرات وین را «بسیار جدی» می‌گیرد

شماره: 16458
Aa Aa

امتناع آمریکا از عمل به تعهدات مانع از سرگیری اجرای کامل برجام است. آمریکا رسماً این توافق را نقض کرده و سه کشور اروپایی به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

«سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری ایران؛
ایران مذاکرات وین را «بسیار جدی» می‌گیرد

«سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری ایران بر ضرورت محاکمه قاتلان سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او در مصاحبه‌ اختصاصی با تلویزیون راشاتودی گفت:

«سلیمانی تنها متعلق به مردم ایران نبود او به جامعه مسلمانان تعلق داشت. البته همه مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان احترام زیادی برای کارهای او قائلند زیرا می‌دانند که او قادر بود مردم را از حملات دشمنان بشریت یعنی داعش و گروه‌های تکفیری نجات دهد.»

رئیس‌جمهور ایران تأکید کرد هدف سردار سلیمانی از حضور در عراق و سوریه «مبارزه با تروریسم بود:

او برای نجات دادن جان انسان‌ها در آنجا بود. همه در دنیا این را می‌دانند. بنابراین قاسم سلیمانی قهرمان است. کسانی که مرتکب چنین جنایت بزرگی می‌شوند و به آن اعتراف می‌کنند مسلماً باید در دادگاه مجازات شوند. وعده محافظت از مظلومان و مجازات ظالمان، وعده‌ای صادق است و مطمئناً محقق خواهد شد.

رئیس‌جمهوری ایران در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پرداخت و گفت:

ایران این مذاکرات را «بسیار جدی» می‌گیرد و تأکید کرد که امتناع آمریکا از عمل به تعهدات خود مانع برای از سرگیری اجرای کامل برجام است:

«چیزی که تا به حال شاهد آن بوده‌ایم نقض تعهدات از سوی آمریکایی‌ها بوده است. آمریکا رسماً این توافق را نقض کرده است. سه کشور اروپایی حاضر در برجام هم به تعهداتشان ذیل برجام عمل نکرده‌اند.

رئیسی گفت:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۵ بار اعلام کرد که ایران تعهداتش را اجرای کرده و به آنها پایبند بوده است. بنابراین ما تعهداتمان را اجرا کرده‌ایم اما آنها تعهداتشان را نقض کرده‌اند. آنها باید به وظایفشان عمل کنند. ما چیزی را زیر پا نگذاشته‌ایم. چنانچه طرف‌ها آماده رفع تحریم‌ها باشند زمینه برای رسیدن به توافق بر سر مسائل هسته‌ای کاملاً فراهم است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان