ایران می گوید آمریکا با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:13

ایران می گوید آمریکا با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهد شد

شماره: 9663
Aa Aa

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته این کشور هیچ‌گونه دخالتی در اتفاقات هفته‌های اخیر در عراق و علیه پایگاه‌های آمریکایی نداشته است.

در صورت کوچکترین اقدام یا چشم‌داشت به امنیت ایران؛
ایران می گوید آمریکا با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهد شد

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

در روزهای اخیر تحرکات و فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در فضای عراق و خلیج فارس افزایش پیدا کرده است. آنان در فضای رسانه‌ای و روانی نیز به شکل انبوه‌ای در حال خبرپراکنی هستند و نسبت به مجموعه‌های مقاومت و حشد شعبی در عراق نیاتی دارند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود:

ما فعالیت‌ها و تحرکات آمریکایی‌ها را به طور کامل زیرنظر داریم و در مجموعه‌های اطلاعاتی ما تمامی این فعالیت‌ها ثبت و به لحظه دنبال خواهند شد. تمامی مجموعه‌های دفاعی با هوشیاری در حال دفاع از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی هستند.

باقری خاطرنشان کرد:

اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر در کشور عراق و علیه پایگاه‌های آمریکایی صورت گرفته است، عکس‌العمل طبیعی مردم عراق و نیروهای مقاومت در برابر اقدام شیطانی آن‌ها در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس فرمانده نیروهای مقاومتی عراق است و هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد. آمریکایی‌ها بعضاً این را به ما نسبت می‌دهند که فرافکنی است.

رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت:

آمریکایی‌ها به خوبی خود مطلع هستند که مردم منطقه و مردم عزیز عراق با حضور نظامی آنان در این کشورها مخالف هستند و این عکس‌العمل طبیعی آنان است. ما صحنه‌ها را زیر رصد و نگاه خودمان داریم و در دفاع از کشورمان ایستادگی می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها اگر چناچه کوچکترین اقدام یا چشم‌داشت و نظرسویی به امنیت کشور ما داشته باشند با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد اما جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در این مسائل ندارد و هیچ قصدی برای تعرض به نیروهای بیگانه ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان