ایران یکی از مراکز مهم ساخت واکسن کرونا در جهان خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:58

ایران یکی از مراکز مهم ساخت واکسن کرونا در جهان خواهد شد

شماره: 12508
Aa Aa

نمکی گفته ما به شدت و به صورت شبانه‌روزی همه مرزهایمان را کنترل می‌کنیم اما اینها به این معنا نیست که توان بستن راه ویروس را داشته باشیم.

مجبوریم بر اجرای پروتکل‌ها سخت‌گیری کنیم؛
ایران یکی از مراکز مهم ساخت واکسن کرونا در جهان خواهد شد

«سعید نمکی»T وزیر بهداشت ایران در نشست با فرماندهان ناجا گفت:

ما مجبوریم بر اجرای پروتکل‌ها سخت‌گیری کنیم و نمی‌توانیم مسائل جمهوری اسلامی و سلامت مردم را با چیزی عوض کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به تقل از ایلنا، وی بیان کرد:

در مورد واکسن این مژده را می‌دهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از اتمام مراحل ساخت واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را هم تامین کردیم. امیدواریم در روزهای آینده اولین بخش های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد کنیم.

وی گفت:

واکسیناسیون را برای گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز خواهیم کرد. دانشمندان و متخصصان کشور شبانه روز در تلاش هستند و قطعا در آینده‌ی نزدیک یکی از مراکز مهم ساخت واکسن کرونای جهان خواهیم شد.

وزیر بهداشت با اشاره به خطر تغییرات و جهش‌ها در ویروس کرونا بیان کرد:

ما نگران موج سفرهای آینده هستیم، یکی از دغدغه‌های ما در استان هرمزگان، سفرهای سنگین به جزایر جنوب کشور بوده که وقتی یروس جهش یافته به چرخش درآید، بسیار خطرناک خواهد شد. جهش ویروس انگلیسی فقط مختص اروپا نیست بلکه در هر اقلیمی می‌تواند اتفاق بیفتد؛ حتی اگر تمام راه‌ها را بر ویروس اروپایی و انگلیسی زا نیز ببنیدیم کار بیهوده‌ای انجام داده ایم. ما به شدت و به صورت شبانه‌روزی همه مرزهایمان را کنترل می‌کنیم اما اینها به این معنا نیست که توان بستن راه ویروس را داشته باشیم.

نمکی افزود: آنچه که می‌تواند ما را گرفتار اپیدمی کرونا کند، چرخش ویروس خواهد بود که بین استان‌ها اتفاق بیفتد و ما خیلی نگران این موضوع هستیم بنابراین باید موضوع مسافرت‌ها را جدی بگیریم و مجبوریم بر اجرای پروتکل‌ها سخت‌گیری کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان