این ساختار آلوده و فسادآفرین است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 12:08

این ساختار آلوده و فسادآفرین است

شماره: 15844
Aa Aa

با عزل یک مدیر هیچ مساله ای در شرکتهای بزرگ حل نمی شود. این نظام مدیریتی پاسخگو به مسائل کشور نیست. باید مدیران عاقل و بالغ در بدنه دولت قرار بگیرند.

ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران؛
این ساختار آلوده و فسادآفرین است

ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران گفت:

بدون شکل گیری یک نظام سیاسی مقتدر و کارآمد و با حضور و مشارکت آحاد جامعه و مبتنی بر مبانی روشن وحیانی راه برای شکل گیری جامعه ای که در انتظار انبیاء الهی است فراهم نخواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، ابوترابی فرد گفت:

این نظام بر چند اصل استوار است. مهمترین اصل و زیرساخت نظام سیاسی الهی شایسته سالاری است. در دست داشتن یک برنامه مدون در این نظام ضروری است که در آن اهداف کلان تعریف شده باشد. دیگر ارزیابی مستمر برای فاصله نگرفتن از اهداف است. مقامات مسئول در نظام اسلامی باید به اهداف و نقشه راه برای شکل گیری حکمرانی منسجم و کارآمد و دارای بالاترین سطح تاثیر برای تحقق اهداف انبیاء الهی عنایت داشته باشند. حکومت اسلامی و نظام اسلامی باید در مسیر آبادانی و عمران و توسعه کشور قدم بردارد. کشور اسلامی باید در مرز آبادانی و عمران حرکت کند. توسعه انسانی و آبادانی در دستور کار دولتهای پیشرو است. نظام اسلامی و ایران اسلامی باید در صف نخست مرز توسعه انسانی و آبادانی کشور قدم بردارد.

او در خطبه دوم با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی از مدیران این کشورها خواست منافع کشور خود را به منافع رژیم صهیونیستی گره نزنند چرا که هر تحلیلگری می‌داند که در آینده نزدیک رژیم اسرائیل در منطقه فلسطین حضور نخواهد داشت.

ابوترابی فرد خطاب به سران کشورهای اروپایی گفت:

منافع ملت خود را قربانی منافع نامشروعی حاکمان آمریکا نکنید. منافع ملت اروپا را قربانی منافع نامشروع رژیم صهیونیستی نکنید. منافع ملتهای اروپایی را با رژیمی که تار و پود آن فرو ریخته گره نزنید. منافع ملتهای اروپایی با منافع ملتهای آسیایی گره خورده است. امنیت جنوب غربی آسیا یعنی امنیت اروپا و امروز ایران اسلامی است که با اقتدار پاسدار این امنیت است. اگر ظرفیت و اقتدار سیاسی و دفاعی و علمی و توانایی های محور مقاومت نبود اروپا در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت. این اقتدار ایران و محور مقاومت بود که داعش را نابود و یک سیل ویرانگر را از حرکت به سوی اروپا بازداشت. قدر شناس باشید و منافع ملتهای خود را ببنید.

امام جمعه تهران گفت:

ریشه قدرتهای سیاسی و اقتصادی در دانش و علم نهفته است. کشورهایی که امروز خود را مقتدر می بینند در سایه دانش و علم در این جایگاه نشسته اند. تنها راهی که ایران را به قدرت می رساند حرکت علمی و دستیابی به مرزهای دانش و قرار گرفتن در صف نخست تولید علم و تبدیل ایران به مرجع علمی آینده جهان است.

امام جمعه تهران خطاب به مردم ایران افزود:

شما امروز دچار سختی های شکننده ای هستید ولی استقامت را در برابر جامعه جهانی به نمایش گذارده اید. رهبر دوراندیش به ایران مقتدر فکر می کنند و برای رسیدن به این آینده نمی توان سختی ها را تجربه نکرد.

وی خطاب به وزیر صنعت گفت:

با عزل یک مدیر هیچ مساله ای در شرکتهای بزرگ حل نمی شود. این ساختار آلوده و فسادآفرین است. این نظام مدیریتی پاسخگو به مسائل کشور نیست. ما باید در مسیر یک تحول قدم برداریم. باید شرکتهای دولتی با نظارت به بخش خصوصی واگذار شود و مدیران عاقل و بالغ در بدنه دولت قرار بگیرند. این بدنه سنگین دستگاه بزرگ اجرایی و مدیریتی و اقتصادی فسادزا است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان