با فعالیت‌های سپاه از طریق تمامی ابزارهای مناسب مقابله می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 3:56

با فعالیت‌های سپاه از طریق تمامی ابزارهای مناسب مقابله می کنیم

شماره: 17411
Aa Aa

باوجود اختلاف نظرها در خصوص ایران با متحدان خود در سراسر جهان و منطقه برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی ایران همکاری خواهیم کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا؛
با فعالیت‌های سپاه از طریق تمامی ابزارهای مناسب مقابله می کنیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود گفت:

باوجود اختلاف نظرهایی در خصوص ایران ما برای مقابله با تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز متحد هستیم و با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان و همچنین منطقه برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی ایران همکاری خواهیم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر یکی از فرماندهان سپاه درخصوص گرفتن انتقام از عاملان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت:

من قصد ندارم حرف‌های او را تفسیر کنم اما ما پیشتر هم قاطعانه گفته‌ایم که از شهروندان خود دفاع و محافظت می‌کنیم. این شامل مقامات کنونی و سابق آمریکا هم می‌شود.

وی گفت:

شما شاهد رویکرد ما در برابر سپاه بوده‌اید. اغلب تحریم‌هایی که ما علیه ایران اعمال کرده‌ایم شامل سپاه نیز می‌شود. ما متعهد به مقابله با فعالیت‌های سپاه از طریق تمامی ابزارهای مناسب هستیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “باتوجه به اظهارات ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا علیه نیروی قدس سپاه، آیا وزارت خارجه تفاوتی میان سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه  قائل است؟” گفت که از نظر او فهرست آمریکا از گروه‌های به اصطلاح تروریستی خارجی شامل هر دوی آنها می‌شود.

  •  

همزمان ۳۸ نظامی بازنشسته آمریکایی طی نامه‌ای سرگشاده بر مخالفت با احیای برجام و بازگشت واشینگتن به این توافق تأکید کرده‌اند.

در این نامه با اشاره به مزایایی که احیای احتمالی برجام برای ایران فراهم می‌کند از آمریکا خواسته شده است که از بازگشت به این توافق صرف‌نظر کند.

این نظامیان بازنشسته اعلام کرده‌اند که ایران در صدد است با تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای، موجودیت آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن را تهدید کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان