برجام قربانی زیاده خواهی دوسویه شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 8:35

برجام قربانی زیاده خواهی دوسویه شد

شماره: 10320
Aa Aa

حسام الدین آشنا نوشته دلواپسان عرب زبان و عبری زبان و دلواپسان فارسی زبان که می‌گفتند چرا کم گرفتید و زیاد دادید باعث قربانی شدن این توافق شدند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ایران؛
برجام قربانی زیاده خواهی دوسویه شد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ایران در توئیتر نوشت:

آنچه بولتون در کتاب خود درباره کارکرد و ارزش برجام برای ایران نوشته است بار دیگر عظمت تلاش سرداران سیاسی ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، حسام الدین آشنا در رشته توییتی نوشته است:

برجام قربانی زیاده خواهی دوسویه شد؛ دلواپسانی عرب زبان و عبری زبان که به آمریکایی‌ها می‌گفتند چرا زیاد دادید و کم گرفتید و دلواپسانی فارسی زبان که به ایرانی‌ها می‌گفتند چرا کم گرفتید و زیاد دادید. هر دو طرف به ظاهر بسیار بیشتر می‌خواستند ولی در عمل هر دو بسیار کمتر بدست آوردند.

آشنا نوشته:

آن چه بولتون در کتاب خود درباره کارکرد و ارزش برجام برای ایران نوشته است بار دیگر عظمت تلاش سرداران سیاسی ایران را می نمایاند. بولتون معتقد است که برجام ایران را قوی‌تر می‌کرد بدون آن که بتواند توان نظامی یا امنیتی ایران را کنترل کند یا کاهش دهد.

آشنا به نقل از «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» نوشت:

«این توافق اگر چه به ظاهر باید تهدیدات ناشی از برنامه تسلیحات هسته ای ایران را حل می‌کرد اما هیچ کاری نکرد بلکه در حقیقت، با ارائه یک راه حل قلابی، توجهات را از خطرات منحرف می کرد و موجب رفع تحریم‌های اقتصادی می‌شد- که رنج و فشار قابل توجهی به اقتصاد ایران تحمیل کرده بود - و در عین حال به تهران اجازه می‌داد اساساً بدون مانع عمل کند. علاوه بر این، این توافق به طور جدی تهدیدات دیگری را که ایران ایجاد کرده‌ بود برطرف نکرد. برنامه موشکی بالستیک این کشور (تلاشی کاملاً پنهان برای توسعه حامل‌های سلاح‌های هسته ای)، نقش مداوم آن به عنوان بانکدار مرکزی جهان در زمینه تروریسم بین المللی و فعالیت بدخیم دیگر آن در منطقه از طریق مداخله و قدرت گرفتن روزافزون نیروی قدس، بازوی نظامی خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در عراق، سوریه، لبنان، یمن و جاهای دیگر آیت الله‌های ...تهران با رهایی از بند تحریم‌ها و بهره مند شدن از انتقال ۱۵۰ میلیون دلار پول پالت در هواپیماهای باری و آزاد شدن حدود ۱۵۰ میلیارد دلار دارایی در سطح جهان، دوباره فعالیت خود را ادامه دادند.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان