آمریکا بر مبنای تعهد در برابر تعهد به برجام بازخواهد گشت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 21:38

آمریکا بر مبنای تعهد در برابر تعهد به برجام بازخواهد گشت

شماره: 13256
Aa Aa

سالیوان گفته آمریکا هیچ اقدامی نخواهد کرد مگر آنکه مطمئن شود ایران برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای خود به محدودیت‌های برجام آماده باشد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید عنوان کرد؛
آمریکا بر مبنای تعهد در برابر تعهد به برجام بازخواهد گشت

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت:

«مذاکره‌کنندگان هسته ای در وین تازه‌ترین دور از گفت‌و‌گوها را به پایان رساندند. این گفت‌و‌گوها به صورت غیر مستقیم انجام می‌شوند این یعنی که ایالات متحده و ایران در حال حاضر در مقابل هم روی میز نمی‌نشینند و شرکای ما، قدرت‌های جهانی (گروه 1+4) با ایرانی‌ها روی میز می‌نشینند و با آنها درباره هر دو موضوع اعمال محدودیت‌های هسته‌ای که باید بپذیرند و همچنین رفع تحریم‌هایی که متعاقب آن انجام خواهد شد، صحبت می‌کنند و سپس به اتاق دیگر می‌روند و با مذاکره‌کنندگان آمریکایی حرف می‌زنند و این رفت و برگشت‌ها ادامه دارد».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، جیک سالیوان ادامه داد:

«ما به پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم اما اختلافات وجود دارند که باید برطرف شوند اما در نهایت ایالات متحده متعهد است که به برجام بر مبنای تعهد در برابر تعهد برگردد چیزی که ما از ابتدای این دولت (جو بایدن) آن را اعلام کرده‌ایم. اینجا واقعا دو موضوع وجود دارد و موضوع اول، این موضوع کلی و اساسی است که یعنی اینکه چه تحریم‌هایی برداشته خواهند شد و در ازای آن چه محدودیت‌های هسته‌ای را ایران خواهد پذیرفت با توجه به این موضوع که آنها از پایبندی به برجام بسیار جدا شده‌‌اند و موضوع دوم، ترتیب و توالی این اقدامات است. ما در حال حاضر روی دو موضوع کلی و اساسی تمرکز کرده‌ایم و ما (بعدا) به سمت توالی و ترتیب این اقدامات خواهیم رفت اما من در تلویزیون درباره آن مذاکره نخواهم کرد فقط این را می‌گویم که ایالات متحده هیچ اقداماتی در این موضوع نخواهد کرد مگر آنکه ما از سوی ایران مطمئن شویم که برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای خود به محدودیت‌های زمان توافق هسته‌ای ایران آمادگی داشته باشد».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان