احتمال حضور آمریکا در جلسه غیررسمی کمیسیون مشترک برجام | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 15:02

احتمال حضور آمریکا در جلسه غیررسمی کمیسیون مشترک برجام

شماره: 12723
Aa Aa

آمریکا در نامه‌ای به شورای امنیت موضع دولت ترامپ در خصوص بازگشت همه تحریم‌های این سازمان علیه ایران با فعال شدن مکانیزم ماشه را پس گرفته است.

کاهش محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک؛
احتمال حضور آمریکا در جلسه غیررسمی کمیسیون مشترک برجام

خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع از احتمال برگزاری جلسه غیررسمی کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و آمریکا به صورت مهمان خبر داده است.

در صورت برگزاری، این جلسه بعد از ضرب الاجل هسته ای ایران تشکیل خواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر، رویترز در گفتگو با برخی دیپلمات های اروپایی نوشته است که آمریکا با حضور در نشست پیش گفته موافقت کرده است.

یک دیپلمات فرانسوی در همین حال به این خبرگزاری گفته که تعلیق پروتکل الحاقی با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد.

همزمان رویترز گزارش داده که نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت موضع دولت ترامپ در خصوص بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با فعال شدن مکانیزم ماشه را پس گرفت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت دعوت اتحادیه اروپا از آمریکا برای گفت‌وگو با ایران را می‌پذیریم. واشنگتن حاضر است در نشست کمیسیون برجام حضور یابد.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفته واشنگتن به نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اطلاع داده محدودیت‌های تردد اعمال‌شده علیه دیپلمات‌های ایران در نیویورک کاهش خواهند یافت.

این مقام گفته دولت بایدن غیر از اطلاع‌رسانی درباره این کاهش این محدودیت‌های تردد هیچ تماسی با مقام‌های ایران نداشته است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به عقب نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه در توییتر نوشت: 

آمریکا اذعان کرد که ادعاهای پامپئو درباره قطعنامه ۲۲۳۱ هیچ اعتبار قانونی ندارد. ما هم موافق هستیم. آمریکا باید در پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱، تمام تحریم‌هایی که توسط ترامپ احیا و بازاعمال شده بود را بی قید و شرط و به‌صورت موثر بردارد. بعد از آن، ما فوراً تمام اقدامات اصلاحی (کاهش تعهدات) را به عقب برمی‌گردانیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان