تاسیسات عربستان هدف حملات موشکی قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:51

تاسیسات عربستان هدف حملات موشکی قرار گرفت

شماره: 17230
Aa Aa

در این عملیات شرکت نفت عربستان، آرامکو و چندین مرکز مهم در ریاض، جیزان و نجران هدف حملات موشکی کروز قرار گرفته اند.

حوثی های یمن به یک نیروگاه برق حمله کردند؛
تاسیسات عربستان هدف حملات موشکی قرار گرفت
یحیی سریع، سخنگوی ارتش دولت انصارالله (حوثی) یمن از انجام عملیات گسترده "در عمق خاک" عربستان خبر داد.
به گزارش اسپادانا خبر، حوثی های یمن (انصارالله) مراکز سوختی آرامکو در شهر جده عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.
انصارالله (حوثی ها) یمن می گویند این حمله در واکنش به تجاوز عربستان سعودی علیه بمن صورت گرفته است.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نیز تایید کرده است که یک مرکز توزیع فرآورده های نفتی آرامکو در جده هدف حمله قرار گرفته اما آتش‌سوزی در دو مخزن تاسیسات نفتی کنترل شده است.

عربستان می‌گوید که این حمله که از سوی نیروهای حوثی انجام شده "هیچ تلفاتی نداشته است."

یحیی سریع گفت که در این عملیات "شرکت نفت عربستان، آرامکو در شهر جده و "چندین مرکز مهم در ریاض" با هدف تضعیف اقتصاد جهانی از طریق امنیت انرژی هدف حملات موشکی کروز قرار گرفته اند.

او گفته که در حملات اخیر پالایشگاه‌هایی در شهرهای راس التنوره و رابغ نیز هدف حملات پهپادی قرار گرفته است.

به گفته منابع حوثی مناطقی در جیزان و نجران نیز هدف حملات پهپادی قرار گرفته است.

مقامات ائتلاف به رهبری عربستان هم از سرنگون کردن ۹ پهپاد و منهدهم کردن یک موشک کروز خبر دادند.

ائتلاف به رهبری عربستان از حمله موشکی نیروهای حوثی یمن به یک نیروگاه برق در منطقه مرزی جیزان عربستان خبر داد.

یک نیروگاه برق در شهر صامطه در جنوب غربی استان جیزان عربستان در نزدیکی مرز با یمن مورد حمله قرار گرفت و باعث انفجار شده است.

در توییتر تصاویری منتشر شده که ماموران آتش‌نشان را در حال خاموش کردن آتش نشان می‌دهد.

عربستان می‌گوید که آتش جزئی بوده و کسی در این حمله آسیب ندیده است. با این حال تصاویر منتشره از حجم بالای آتش‌سوزی خبر می دهند.

  •  

برخی منابع نظامی تاکید کردند که ارتش یمن تا زمانی که محاصره این کشور برداشته نشود، به حملات خود به اماکن بسیار حیاتی عربستان ادامه خواهد داد.

شبکه خبری «المیادین» از برخی منابع خود نقل کرد که عملیات اخیر نیروهای مسلح یمن تحت عنوان «عملیات سوم شکستن محاصره» از جمله شدیدترین عملیات آنها علیه عربستان سعودی بوده است.

منابع مذکور ضمن تایید سوختن کامل تاسیسات شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) تاکید کردند که آتش‌سوزی بی سابقه در مخازن و اماکن سوخت باعث نابودی همه تاسیسات آن شده است.

منابع نظامی اعلام کردند که در صورت ادامه محاصره یمن، ارتش این کشور طی روزهای آتی به حملات خود به اماکن بسیار حیاتی عربستان ادامه خواهد داد و مصمم است تا تاسیسات حیاتی آرامکو در جده و همچنین بنادر «راس تنوره» در شرق و «رابغ» در غرب این کشور را نابود کند.

این منابع ضمن تاکید بر این که نیروگاه برق منطقه مرزی «صامطه» در استان جازان در جنوب غرب عربستان بر اثر عملیات اخیر نیروهای مسلح یمن از کار افتاده خاطر نشان ساختند:

صنعا تمامی تاسیسات آرامکو را به عنوان اهداف عملیات خود قرار داده و تاکید می کند در صورتی که محاصره عربستان بر یمن برداشته نشود و کشتی های نفتی نیز آزاد نگردند حملات تا انهدام تاسیسات ادامه خواهد یافت.

  •  

فرماندهی نیروهای مسلح یمن نیز در بیانیه ای از انجام «عملیات سوم شکستن محاصره» در پاسخ به ادامه محاصره این کشور خبر داده و اعلام کرد که این عملیات به وسیله چند سری موشک های بالستیک و بالدار و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است.

فرماندهی نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود ضمن اعلام این که برخی اهداف کلیدی و مهم در استان جازان و مناطق «ظهران الجنوب، ابها و خمیس مشیط» در استان عسیر در جنوب عربستان با شمار زیادی موشک بالستیک بمباران شدند، تاکید کرد که برخی تاسیسات حیاتی در شهر ریاض، پایتخت این کشور و تاسیسات آرامکو در جده نیز هدف یک سری موشک های بالدار قرار گرفتند.

این فرماندهی ضمن تاکید بر این که پالایشگاه های راس تنوره و رابغ و شرکت نفتی آرامکو در استان های مرزی جازان و نجران نیز به وسیله شمار زیادی پهپاد هدف قرار گرفتند خاطر نشان ساخت که نیروهای مسلح یمن حملات بیشتری علیه با هدف پایان محاصره این کشور انجام خواهد داد و تا زمانی که محاصره پایان نیابد و تجاوزگری ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان متوقف نشود نیز برای گسترش عملیات نظامی خود هیچ گونه تردیدی نخواهند کرد.

  •  

هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل نامه‌ای به شورای امنیت درباره عملیات‌ نیرو‌های یمنی ارسال کرده است. 

هیأت سعودی در این نامه به شورای امنیت ادعا کرد:

«حملات به پادشاهی سعودی توسط حوثی‌ها و با حمایت ایران انجام می‌شود. پادشاهی سعودی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که برای حفاظت از خاک خود اقداماتی انجام دهد. غیرنظامیان نباید اطراف هیچکدام از سایت‌ها یا تأسیسات نفتی در الحدیده حضور داشته باشند یا به آنها نزدیک شوند. ما با منابع تهدید برخورد خواهیم کرد و از آسیب‌های جانبی به زیرساخت‌های غیرنظامی و تاسیسات نفتی جلوگیری می‌کنیم».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان