تاسیسات هسته ای ایران به زیر زمین و دل کوه منتقل می شود | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 23:27

تاسیسات هسته ای ایران به زیر زمین و دل کوه منتقل می شود

شماره: 11619
Aa Aa

کاظم غریب‌آبادی می گوید آب سنگین ایران که دارای استاندارد بالایی نیز هست از استقبال جهانی برخوردار بوده و مشتریان خاص خود را دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی؛
تاسیسات هسته ای ایران به زیر زمین و دل کوه منتقل می شود

امنیت تاسیسات هسته‌ای یکی از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی و سازمان‌های مسئول دیگر است و همواره در حال ارتقاست.

به گزارش اسپادانا خبر، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در گفتگو با همشهری گفت:

با توجه به برنامه‌های دشمنان برای خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای، ایران نیز همواره اقداماتی را برای صیانت بیشتر اتخاذ می‌کند. اخیرا دکتر صالحی، رئیس محترم سازمان انرژی اتمی نیز اعلام کردند که تاسیسات پیشرفته‌تری در دل کوه به جای تاسیسات حادثه‌دیده در نطنز، احداث خواهد شد. همچنین، تمامی زنجیره‌های ماشین‌های جدید تحقیق و توسعه به زیر زمین منتقل خواهند شد و این موضوعات به اطلاع آژانس نیز رسیده‌است. طبیعتا، به فراخور وضعیت و شرایط، تصمیمات مناسب دیگر اتخاذ خواهد شد و در این مسیر، هیچ محدودیتی برای خودمان قائل نیستیم.

غریب‌آبادی اظهار کرد:

تولید آب سنگین و فرآورده‌های آن مانند ترکیبات ایزوتوپی دوتره‌ها و اکسیژن ۱۸در ایران طبق برنامه پیش می‌رود و هیچ ملاحظه‌ای در این راستا وجود ندارد. علاوه بر ذخیره، ایران برای آب سنگین و فرآورده‌های آن هم مصرف داخلی دارد و هم برنامه صادرات. با توجه به کاربرد آب سنگین در صنایع مختلف و حوزه پزشکی، آب سنگین ایران که دارای استاندارد بالایی نیز هست از استقبال جهانی برخوردار بوده و مشتریان خاص خود را دارد. در ماه‌های اخیر، مقادیر معتنابهی آب سنگین به کشورهای مختلف نیز صادر شده است. با توجه به میزان صادرات و مصرف داخلی، میزان تولید و ذخیره آب سنگین، بسیار بیشتر از آن چیزی است که در برجام آمده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان