تشکل‌های دانشجویی نباید دچار سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی شوند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:46

تشکل‌های دانشجویی نباید دچار سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی شوند

شماره: 19685
Aa Aa

سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی آفتی است که می‌تواند ما را از رسالت اصلی‌ خود دور کند| دانشجو باید نماد ترویج این باور باشد که در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد.

محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران؛
تشکل‌های دانشجویی نباید دچار سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی شوند

محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر این کشور اظهار داشت:

قشر دانشجو مسئولیت و رسالت خطیر و سنگینی را در عرصه مقابله با تهدیدات پیش رو بر عهده دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ار ایرنا، او ادامه داد:

از دانشجویان انتظار می‌رود که در ارتباط با مسائل مختلف روحیه پرسش‌گری و مطالبه‌گری داشته باشند، نسبت به مسائل آگاه و توجیه باشند و مهمتر اینکه دیگران را نیز در مواجهه با مسائل توجیه کنند. تشکل‌های دانشجویی امروز به‌عنوان اصیل‌ترین و مهمترین تشکل‌ها محسوب می‌شوند و این مجموعه‌ها رسالت مهمی را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بخصوصص در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی عهده‌دار هستند.

باقری حرکت در مسیر توسعه علم، توسعه دانش، فناوری و پژوهش را اصلی‌ترین وظیفه قشر دانشجو عنوان کرد. به‌طور معمول دانشگاه‌ها برای همین مأموریت ایجاد شده‌اند و دانشجویان ما به‌ویژه دانشجویان انقلابی، متدین و حزب‌اللهی نیز باید در این زمینه هم الگو باشند و از درس‌خوان ترین‌ها و محقق‌ترین‌ها باشند.

او با بیان اینکه درس‌آموزی و توسعه دانش به‌عنوان فعالیت اصلی دانشجویان نباید کم‌رنگ و یا به فراموشی سپرده شود گفت:

تشکل‌های دانشجویی ما نباید دچار سیاست‌زدگی، حزب‌گرایی و جریان‌زدگی شوند. تشکل‌های دانشجویی به جهت انگیزه و اهداف بسیار فراتر از جریان‌های سیاسی هستند چرا که آنان به دنبال به دست گرفتن مناصب، پست‌ها و قدرت هستند اما تشکل دانشجویی به دنبال پیشبرد اهداف اصل نظام و انقلاب و در نهایت سربلندی کشور است. سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی آفتی است که می‌تواند ما را از رسالت اصلی‌ خود دور کند. دانشجو باید نماد ترویج این باور باشد که در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد و در واقع با عملکرد صحیح خود فعل توانستن را در کشور نهادینه کند و کارهای سخت را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به منصه ظهور برساند مانند کاری که دانشجویان نسل اول انقلاب در دوران دفاع مقدس انجام دادند.

وی درس گرفتن از مقاطع حساس تاریخی را یکی از بهترین راهکارهای برون‌رفت از مشکلات فعلی عنوان کرد:

الزاماً این‌گونه نیست که اگر کشور با مشکلاتی روبه‌رو شد تمامی امکانات باید فراهم باشد تا ما با یک تصمیم ساده کار را پیش ببریم و مشکلات و مسائل را حل کنیم. وضعیت و مشکلات امروز کشور با وضعیت پاییز ۱۳۵۹ قابل قیاس نیست لذا باید تحقیق و بررسی دقیقی شود تا متوجه شد که چه اتفاقاتی رخ داده تا انقلاب اسلامی بعد از گذراندن آن روزهای تاریک و سیاه توانست عملیات ثامن‌الائمه (ع)، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس را رقم بزند. این مقطع تاریخی قابل مطالعه و کند و کاو است. باید سعی کنیم رمز پیروزی آن مقطع تاریخی را پیدا کرده و با کمک آن، مشابه‌سازی و مطابقت دادن با شرایط امروز، بستر برون‌رفت از مشکلات فعلی را ایجاد کنیم و مسیر رشد را بهتر از قبل ادامه دهیم؛ اگرچه مقتضیات زمان با گذشته متفاوت است و نسل نیز تغییر کرده اما می‌شود از تاریخ درس گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان