بازداشت دو دانشجوی خارجی در ایران به اتهام اخلال در بازار ارز | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 2:33

بازداشت دو دانشجوی خارجی در ایران به اتهام اخلال در بازار ارز

شماره: 6880
Aa Aa

رئیس دانشگاه تهران گفته: این دو دانشجوی خارجی در میدان فردوسی و در هنگام تبدیل حدود دو هزار دلار ارز به منظور پرداخت شهریه دانشگاه بازداشت شده اند.

بدون اشاره به هویت و ملیت بازداشت شدگان؛
بازداشت دو دانشجوی خارجی در ایران به اتهام اخلال در بازار ارز

رئیس دانشگاه تهران گفته دو دانشجوی غیر ایرانی این دانشگاه برای تبدیل ارز خود به ریال ایرانی بازداشت و پس از مدتی آزاد شده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، محمود نیلی احمدآبادی گفته پلیس این دو را با اتهام "اخلال در نظام ارزی" بازداشت کرده است؛ این دو دانشجوی خارجی در میدان فردوسی و در هنگام تبدیل حدود دو هزار دلار ارز به منظور پرداخت شهریه دانشگاه بازداشت شده اند.

به هویت و ملیت این دو دانشجوی خارجی بازداشت شده اشاره ای نشده است.

رئیس دانشگاه تهران گفته: دو دانشجوی خارجی این دانشگاه دو شب در بازداشت مانده و دانشگاه پس از مطلع شدن از ماجرا با پیگیری‌های لازم از دستگاه‌های امنیتی توانسته آنها را آزاد کند.

محمود نیلی احمدآبادی می گوید باید شرایط لازم برای حضور چهره‌های علمی-بین‌المللی اعم از استاد و دانشجو در کشور فراهم شود و شاهد بروز مشکلات این چنینی برای آنها در داخل کشور نباشیم.

نیلی احمدآبادی در مصاحبه‌ای دیگر با ایلنا اشاره می کند: در شرایط بحرانی همه باید در یک راستا عمل کنند و کمک هم دیگر باشند اما به نظر می‌آید در حال حاضر چنین اتفاق نظری وجود ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان