دانشجویان ایران باید آیین نامه حجاب و عفاف را رعایت کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:28

دانشجویان ایران باید آیین نامه حجاب و عفاف را رعایت کنند

شماره: 7746
Aa Aa

غلامرضا غفاری می گوید: هر دانشگاهی هنجارها و قواعدی دارد؛ دانشجو باید شونات دانشگاه را رعایت کند و در غیر این صورت با آن برخورد می شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد؛
دانشجویان ایران باید آیین نامه حجاب و عفاف را رعایت کنند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم درباره ارزیابی از وضعیت حجاب در دانشگاه ها و الزام دانشجویان به رعایت پوشش اسلامی گفت: آنچه که مهم است هنجارپذیری دانشجویان براساس قواعد و مقرراتی است که در دانشگاه تعریف شده است.

وی با اشاره به آیین نامه حجاب و عفاف در دانشگاه ها ادامه داد:

برای پوشش آیین نامه و دستورالعملی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده و به دانشگاه ها ارسال شده و از دانشجویان انتظار می رود براساس آنچه که در آن آیین نامه به عنوان هنجار برای پوشش تعریف شده رعایت کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم درباره بازنگری آیین نامه عفاف و حجاب دانشگاه ها گفت: هنوز درباره این موضوع تصمیمی اتخاذ نشده اما بحث آن وجود دارد که چگونه هنجارپذیری در دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و حتی این موضوع مطرح است که از تشکل‌های دانشگاهی در این خصوص استفاده شود.

وی درباره برخورد با دانشجویانی که آیین نامه پوشش را رعایت نمی کنند ادامه داد: موضوع دیگری در آیین نامه انضباطی قرار دارد که می گوید دانشجو باید شونات دانشگاه را رعایت کند و در غیر این صورت با آن برخورد می شود.

معاون فرهنگی وزارت علم افزود: هر دانشگاهی هنجارها و قواعدی دارد دانشجو از مجموعه حقوقی برخوردار است که باید به آن احترام گذاشته شود همچنین مجموع وظایف و تکالیفی نیز برای آن تعریف شده که هر دو مورد باید مورد توجه قرار گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان