تنها راه نجات کشور ترویج فرهنگ شهادت است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 17:27

تنها راه نجات کشور ترویج فرهنگ شهادت است

شماره: 23458
Aa Aa

فرهنگ شهادت می‌تواند در نوع مدیریت و اداره کشور تأثیرگذار و برای اداره هر نهادی از مجلس گرفته تا شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند گره گشا باشد.

پابرهنگان و مستضعفان پای انقلاب مانده‌اند؛
تنها راه نجات کشور ترویج فرهنگ شهادت است

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای کنگره ستاد برگزاری یادواره سردار شهید ذبیح‌الله عاصی‌زاده اردکانی گفت:

جوانان امروز ما روز‌های دفاع مقدس را ندیدند از این رو درک شرایط آن زمان برایشان سخت است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

امروز فرهنگ شهادت را به این معنا شناخته‌ایم که می‌تواند در نوع مدیریت و اداره کشور تأثیرگذار باشد. فرهنگ شهادت به گونه‌ای است که برای اداره هر نهادی از مجلس گرفته تا شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند گره گشا باشد. برای کار برکت، اراده، مجاهدت، گذشت، اخلاق، درایت و اعتقاد به «مِن حَیثُ لا یَحتَسِب» می‌خواهیم که همه در فرهنگ شهادت خلاصه می‌شود. شرایط سخت دوران دفاع مقدس به ما فهماند که تنها فرهنگ شهادت است که می‌تواند منجر به پیروزی شود و دستیابی به همه پیروزی‌ها و موفقیت‌ها با سختی همراه است.

وی با طرح این پرسش که باید دید امروز صدام کجاست و فرهنگ اربعین چگونه رواج یافته است گفت:

امروز خداوند در کنار عزت معنوی به ما عزت و قدرت مادی هم داده است و فقط مهم این است که باور قلبی به موضوع فرهنگ شهادت داشته باشیم. زمانی از بُعد فرهنگی می‌گفتیم اگر مجدد جنگ شود کسی وارد میدان نمی‌شود اما دیدیم مدافعان حرم چه کردند که البته این‌ها همان پابرهنگان و مستضعفان هستند که پای انقلاب مانده‌اند با این حال ما که در رأس کار هستیم گاهی همین صاحبان اصلی انقلاب را فراموش می‌کنیم که این کار نسبتی با فرهنگ جهاد و شهادت ندارد. تنها نکته‌ای که می‌تواند ما را از غفلت دور کرده، به ما تلنگر بزند و نجاتبخش باشد یادآوری نام و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ شهادت است. باید با افتخار فرهنگ شهادت را سر دست گرفته و بگوییم تنها راه نجات کشور در هر عرصه‌ای همین است. امروز تربیت فرزندان ما نیز باید در این مسیر باشد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان