به حوزه علمیه مجوز مشاوره با رویکرد دینی اعطا می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 3:17

به حوزه علمیه مجوز مشاوره با رویکرد دینی اعطا می شود

شماره: 19028
Aa Aa

محمد حاتمی می گوید تمام روانشناسان و مشاوران ما مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی ارائه خدمات می دهند و اصلا ضرورتی به بیان این طرح نیست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انتقاد کرد؛
به حوزه علمیه مجوز مشاوره با رویکرد دینی اعطا می شود

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در خصوص طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به حوزه علمیه اظهار داشت:

این سازمان به محض اطلاع از مفاد این طرح رایزنی خود را برای از دستور خارج کردن این موضوع آغاز کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، حاتمی ادامه داد:

اکنون بیش از صد نفر از روحانیون تحصیلات روان شناسی و مشاوره در سطح ارشد و دکتری داشته و عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره هستندو تعدادی از آنان پروانه دارند. همیشه در ۱۸ سال گذشته سازمان آماده تعامل و همکاری با حوزه بوده است اما تا کنون تمام ضوابط سازمان شامل فارغ التحصیلان رشته های روان شناسی و مشاوره حوزوی شده است. به‌طور کلی سازمان از ضوابط خود در ارتباط با سازمانها، نهادها، دانشگاه ها، حوزه ها وقوه قضاییه عدول نخواهد کرد و کسانی هم که غیرمرتبط هستند مانند بقیه متقاضیان باید یک مقطع دیگر دریافت یا در آزمون علمی - حرفه ای سازمان شرکت کنند.

وی گفت:

در تلاشیم این طرح غیر کارشناسی تفرقه افکنانه را از دستور کار پژوهش های مجلس یا کمیسون مرتبط خارج کنیم. در شرایط کنونی تمام روانشناسان و مشاوران ما مبتنی بر فرهنگ دینی و اسلامی ارائه خدمات می دهند و اصلا ضرورتی به بیان این طرح نیست.

 

منبع| سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان