۱۱۰ ملیت در قم مشغول به تحصیل حوزوی هستند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 18:22

۱۱۰ ملیت در قم مشغول به تحصیل حوزوی هستند

شماره: 14709
Aa Aa

اعرافی با بیان این که قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است گفته ۳۰۰ مرکز حوزوی در قم وجود داشته و بیش از ۱۰۰ مجله از حوزه مجوز دارد.

مدیر حوزه های علمیه ایران عنوان کرد؛
۱۱۰ ملیت در قم مشغول به تحصیل حوزوی هستند

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه ایران در دیدار حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های علمیه در پرتو انقلاب اسلامی تحولات خوبی رخ‌داده گفت:

۱۰۰ هزار نفر حوزوی از سراسر کشور و همچنین ۱۱۰ ملیت از کشورهای مختلف در قم مشغول به تحصیل حوزوی هستند که از این میان ۱۰ هزار استاد مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش اسپادانا خبر، او با بیان این که ۳۰۰ مرکز حوزوی در قم وجود دارد تصریح کرد:

حجم مقالات و آثار تحقیقی در قم بسیار بالا است و در زمینه علوم اسلامی رتبه اول را در کشور دارد. بیش از ۱۰۰ مجله از حوزه مجوز دارد و در سال‌های پس از انقلاب در حوزه بانوان به‌صورت نظام‌مند تحول خوبی صورت‌گرفته است و علاوه بر این در حوزه بین‌الملل نیز در طی این دهه‌ها اقدامات خوبی صورت‌گرفته است.

اعرافی با بیان اینکه قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است گفت:

نهادهای مهمی در این شهر وجود دارد که می‌توان از توانمندی‌های آن ها بهره برد.

وی فعالیت های اجتماعی حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت:

برای کارکرد اجتماعی حوزه کارگروه‌های جهادی را سامان دادیم به طوری که هم اکنون ۱۰ هزار جهادگر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. در حوادث و بلایای طبیعی و سایر موارد مانند بیماری کرونا جهادگران حوزوی در خدمت مردم بودند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبودند. تهیه پژوهش‌های موردنیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۰۰ پژوهش در این زمینه گردآوری شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان