تنها "چند هفته‌" برای رسیدن به توافق باقی مانده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:03

تنها "چند هفته‌" برای رسیدن به توافق باقی مانده است

شماره: 16204
Aa Aa

در بیانیه تروئیکای اروپا آمده ما شفاف ساخته‌ایم که داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که تشدید برنامه هسته‌ای ایران به‌طور کامل برجام را پوچ می‌کند. 

در بیانیه فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام شد؛
تنها "چند هفته‌" برای رسیدن به توافق باقی مانده است

فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که پیشرفت‌های فنی در دور پیشین مذاکرات حاصل شده است و طرفین موظف هستند که تمرکز کامل‌شان را به مسائل برجسته علی‌الخصوص تهدیدات هسته‌ای و تحریم‌ها معطوف کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، مقامات تروئیکای اروپا با بیان این که "ضرب‌الاجل ساختگی" برای مذاکرات تعیین نمی‌کنند مدعی شدند که تنها "چند هفته‌" برای رسیدن به توافق باقی مانده است.

در این بیانیه آمده است:

ما شفاف ساخته‌ایم که داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که تشدید برنامه هسته‌ای ایران به‌طور کامل برجام را پوچ می‌کند. مذاکرات ضروری است. تیم‌های‌مان فوری و با حسن نیت جهت حصول توافق کار می‌کنند.

مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی در واکنش به اظهارات اخیر رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز اعلام کردند:

غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم برای کشوری که سلاح اتمی ندارد بی‌سابقه است. ذخیره فزاینده مواد غنی‌شده ۶۰ درصد ایران را به داشتن مواد شکاف‌پذیری که می‌تواند در سلاح اتمی استفاده شود نزدیک‌تر می‌کند.

  •  

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که هنوز زود است درباره پیشرفت در مذاکرات وین صحبت کنیم.

او در کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا گفت:

«ما هم اکنون در حال ارزیابی این موضوع هستیم که آیا ایرانی‌ها با دستور کار جدید به مذاکرات بازگشته‌اند یا با همان راه‌حل‌های اولیه که پیشتر ارائه شده بود آمده‌اند. تا به امروز وضعیت اساسی تغییری نکرده است. ایران در حالی که مذاکرات را کش می‌دهد به برنامه هسته‌ای خود نیز شتاب می‌بخشد. ما خیلی واضح گفته‌ایم که این کارایی ندارد. ایران در دوره‌های پیشین مذاکرات جدی نبوده است البته هفته‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران بوده‌ایم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان