ثبت نام داوطلبان با سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس ممنوع شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 22 ارديبهشت 1403 - 17:52

ثبت نام داوطلبان با سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس ممنوع شد

شماره: 21760
Aa Aa

داوطلبان باید ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی یا آموزشی در بخش عمومی و غیر عمومی داشته باشند| بازه زمانی استعفا از برخی مسئولیت ها ۶ ماه شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس؛
ثبت نام داوطلبان با سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، علی حدادی بیان کرد:

در جلسه کمیسیون مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس مصوبه کمیسیون، ماده چهار این طرح که مرتبط با احزاب و انتخابات تناسبی بود به دلیل حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح حذف شد. همچنین در شرایط عمومی داوطلبان بر شرط ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی یا آموزشی در بخش عمومی و غیر عمومی تاکید شد. طبق قانون برخی مسئولیت ها برای ثبت نام در انتخابات مجلس باید از سمت خود استعفا دهند که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بازه زمانی استعفا از ۲ ماه قبل از زمان ثبت نام به ۶ ماه افزایش پیدا کرد.

او گفت:

طبق مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.

مصوبات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها باید در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان برسد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان