جان نرگس محمدی چندین بار تهدید شده است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 20:54

جان نرگس محمدی چندین بار تهدید شده است

شماره: 9761
Aa Aa

بهزادی‌راد گفته او وضعیت جسمانی خوبی ندارد، به پزشکان خویش دسترسی ندارد، مریضی غیرقابل علاج دارد و دائما باید توسط پزشک چک شود.

وکیل نرگس محمدی خبر داد؛
جان نرگس محمدی چندین بار تهدید شده است

محمود بهزادی راد، وکیل نرگس محمدی گفت:

« وضعیت و جای مناسبی در زندان ندارد. چندین بار تهدید جانی شده، نامه هم نوشتیم که باید زندان‌های عادی و سیاسی باشد. آخرین تقاضای او این بود که حداقل به انفرادی برود، دیروز پریروز هم پیگیری کردم اما هنوز نه با آزادی مشروط و نه با مرخصی او موافقت نشده است. حالا هم قول دادند او را در اولویت قرار دهند و در اولین فرصت او را جا به جا کنند».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انصاف نیوز، محمود بهزادی راد گفت: «چند روز پیش با یکی دیگر از وکلا تماس تلفنی داشته زیرا فقط از یک شماره می‌تواند استفاده کند. با خانواده‌اش هم ملاقات دارد. وضعیت جسمانی خوبی ندارد، پزشکان او در تهران هستند و اکنون به آنها دسترسی ندارد. مریضی غیرقابل علاج دارد و دائما باید توسط پزشک چک شود. به نظر من که نگه داشتن او در آنجا غیرقانونی است.»

بهزادی‌راد درباره‌ی اینکه بخشنامه‌ی عفو رهبری شامل حال نرگس محمدی می‌شود یا نه گفت: «آن عفو شامل حال کسانی خواهد شد که زیر ۵ سال حکم دارند، خانم محمدی ۱۰ سال حکم دارد که ۷ سال از آن را در زندان بوده است. البته براساس ماده‌ی ۵۸ قانون مجازات هرکسی که یک‌ سوم از حکم خود را گذرانده می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند، اما خانم محمدی از آن استفاده نکرده است و این ماده شامل حال او می‌شود اما متاسفانه گوش کسی شنوا نیست. قانونا باید آزاد شود. بیش از دو سوم حکم خود را در زندان بوده است.

وی افزود: وضعیت روحی و جسمی او به شدت بهم ریخته است. اضطراب دارد زیرا حتی شب‌ها نمی‌تواند راحت بخوابد. چند شب پیش خانمی که سه تا قتل انجام داده به سمت رختخواب خانم محمدی رفته است و او را تهدید کرده. یک آدمی که مریض است در این شرایط چگونه می‌تواند دوام بیاورد. ۱۴ نفر هم شاهد این تهدید بوده‌اند. یک نامه هم در این باره به دادستان نوشته‌اند و امضا کرده‌اند. اما آن خانم در شرف اعدام است و سه قتل مرتکب شده و به خانم محمدی هم گفته من اگر شما را بکشم تا به آن رسیدگی شود، اعدام شده‌ام. در زندان زنجان چون بند سیاسی نداشته باید او را به تهران برمی‌گرداندند اما متاسفانه او را نگه داشته‌اند.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان