جزییات انفجار یک کشتی تجاری در دبی اعلام شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 28 فروردين 1403 - 8:54

جزییات انفجار یک کشتی تجاری در دبی اعلام شد

شماره: 14004
Aa Aa

آتش‌سوزی ناشی از اصطکاک یا درجه حرارت بالا بوده اما در اثر شدت آن آسمان دبی نورانی و صدای انفجار به شعاع بیست و پنج کیلومتری محل حادثه رسید.

با اعلام عبدالله خلیفه المری، رییس پلیس دبی؛
جزییات انفجار یک کشتی تجاری در دبی اعلام شد
دفتر رسانه ای دبی در توییتر نوشت:
آتش‌سوزی ناشی از انفجار درون کانتینر موجود در یک کشتی در بندر جبل علی کنترل شده است و هیچ گونه زخمی یا تلفاتی گزارش نشده است.

به گزارش اسپادانا خبر، سرلشکر عبدالله خلیفه المری، رییس پلیس دبی نیز در اظهارات تلویزیونی با بیان اینکه وقوع حریق ناشی از مواد اشتعال‌زا در یکی از کانتینرها بوده است تاکید کرد که آتش‌سوزی مهار شده است.
وی گفت:

هیچ ماده رادیواکتیوی وجود ندارد و آتش‌سوزی ناشی از اصطکاک یا درجه حرارت بالا بوده است.

بندر جبل علی که توسط  بنادر بین المللی دبی اداره می‌شود بزرگترین بندر خاورمیانه است و علاوه بر دارا بودن یک منطقه آزاد صنعتی کارخانه دوبال به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های آلومینیوم در خاورمیانه را در خود جای داده است. منطقه جبل علی در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر دبی واقع شده است.

منابع محلی شامگاه چهارشنبه از وقوع انفجاری عظیم در دبی خبر دادند. شاهدان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند شدت انفجار به حدی بوده که مراکز تجاری و مسکونی دبی هم لرزیده‌اند.

 ویدئوهای همرسان شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در اثر شدت آتش‌سوزی آسمان دبی در شامگاه چهارشنبه نورانی بوده است. صدای انفجار هم به شعاع بیست و پنج کیلومتری محل حادثه در ۱۵ دقیقه مانده به نیمه شب شنیده شده است.

کشتی آسیب دیده ویژه حمل کالاست.

بندر جبل‌علی دبی یکی از بزرگترین بنادر در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و محل تخلیه و بارگیری عمدتا به آفریقا و آسیای دور و همچنین شبه قاره هند است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان