جو بایدن نمی تواند تحریم های آمریکا علیه ایران را لغو کند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 6:44

جو بایدن نمی تواند تحریم های آمریکا علیه ایران را لغو کند

شماره: 11613
Aa Aa

آبرامز گفته ایران چهار سال دیگر نمی‌تواند نظام تحریم را تحمل کند و باید مذاکره کند. نظام ایران با چالش‌های عظیمی مواجه و ارزش ریال درحال افت است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد؛
جو بایدن نمی تواند تحریم های آمریکا علیه ایران را لغو کند

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت:

آن‌هایی که فکر می‌کنند که با رئیس‌جمهور شدن بایدن او می‌تواند از ژانویه به دفتر بیاید و از روز دوم یا سوم ژانویه تحریم‌ها برداشته می‌شوند، متوجه می‌شوند که چنین چیزی اگر بایدن می‌خواست هم امکان پذیر نبود. آمریکا ساختار تحریمی جامعی دارد که برای مدتی باقی خواهد ماند.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی به پایگاه خبری نشنال گفته است:

در برخی از موارد، ما تحریم‌ها را ذیل اختیارات ضدتروریسم قرار داده‌ایم. برای برداشتن این تحریم‌ها لازم است بگوییم که ایران از تروریسم حمایت نمی‌کند. چگونه این روند را معکوس می‌کنید؟ نه نمی‌توانید این کار را انجام دهید. امیدوارم همگی از برجام درس گرفته‌ باشند که تنها انعقاد نوعی توافق هسته‌ای با ایران کافی نیست چراکه دیدیم زمانی که ایران کلی پول دریافت کرد -پس از برجام- بودجه نظامیش جهش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: هر توافقی باید شامل رفتار منطقه‌ای ایران و برنامه موشک‌های بالیستیکش شود. بندهایی در برجام که قرار است بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۱ منقضی شوند "بسیار کوتاه بوده‌اند و در هر توافق جدیدی این محدودیت‌ها باید برای سالیان بیشتری ادامه پیدا کنند".
وی ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن در صورت به روی کار آمدن از آنچه که "اهرم فشاری که حال آمریکا علیه نظام در اختیار دارد" استفاده کند.
این مقام آمریکایی مدعی شد در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پای میز مذاکره خواهد آمد.

وی گفت: نظام ایران با چالش‌های عظیمی مواجه است و ارزش ریال درحال افت است.
آبرامز مدعی شد که ایران چهار سال دیگر نمی‌تواند این نظام تحریمی آمریکا را تحمل کند و باید به مذاکره بپردازد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان