حسن روحانی تا ۱۲مرداد ۱۴۰۰ استعفا نمی دهد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 14:47

حسن روحانی تا ۱۲مرداد ۱۴۰۰ استعفا نمی دهد

شماره: 9251
Aa Aa

ربیعی با بیان این که هر شایعه‌ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم گفته اگر مردم از صندوق‌ها ناامید شوند جامعه روز خوش نخواهد دید.

سخنگوی دولت ایران اعلام کرد؛
حسن روحانی تا ۱۲مرداد ۱۴۰۰ استعفا نمی دهد

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت ایران درباره شایعه استعفای حسن روحانی، رئیس جمهوراظهار کرد:

قبلا نوشته ام که تا ۱۲مرداد۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد: ازین پس هم هر شایعه‌ای درباره استعفای رئیس جمهور را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در باره جمهوریت نو گفت:

ما جمهوریت نو نداریم و همان چیزی که امام گفت یعنی «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر» را می‌خواهیم. باید همان جمهوریتی را که امام فرمود دنبال کنیم که اساس آن انتخاب آزادانه ملت باشد.

ربیعی تصریح کرد:

اگر از نو بودن یک جمهوری بحث می‌شود این است که با انتخابات، نو بودن جمهوری را داریم و فصل‌های جدیدی را تجربه می‌کنیم و فرصت صندوق‌ها باید همواره برای مردم فراهم باشد. همانطور که رییس جمهوری گفتند هر جا پایه‌های تغییر در جامعه‌ای وجود داشته و صندوق محور باشد آن جامعه با ثبات روبرو می‌شود و نظام ما نیز صندوق محور است.

سخنگوی دولت گفت: همه آن‌ها که درباره صندوق‌ها تصمیم می‌گیرند و برای چگونگی مشارکت مردم زمینه‌سازی می‌کنند باید به این امر وفادار باشیم که صندوق‌ها پایه‌های تغییرات نظر مردم است و این چیزی است که ثبات، پایداری، توسعه و پیشرفت ایران را تضمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که مردم از صندوق‌ها ناامید شوند جامعه روز خوش نخواهد دید. چهل سال انقلاب ما مبتنی بر صندوق بود است و انقلاب اسلامی نیز انتخاب بود و امام راحل در اوایل انقلاب پایه‌های صندوق را گذاشتند.

ربیعی همچنین درباره زمان ابلاغ قانون شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نمایندگان از سوی رییس جمهوری گفت: آمار دقیق را ندارم. می‌پرسم و اعلام می‌کنم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان