حسن روحانی دموکراسی غربی را فشل خواند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:49

حسن روحانی دموکراسی غربی را فشل خواند

شماره: 12366
Aa Aa

رئیس جمهور ایران اظهار امیدواری کرده شر انسان‌های کم‌سواد و آنان که در اداره آمریکا به دنبال منافع خانوادگی و فردی هستند از سر دنیا کم شود.

در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی؛
حسن روحانی دموکراسی غربی را فشل خواند

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری گفت:

من تصور می‌کنم بعد از ایمان که بالاترین قدرت و قدرت فرهنگی ماست، شاید هیچ قدرتی بالاتر از قدرت علمی و فناوری نباشد. این قدرت در همه زمینه‌های دفاعی، اقتصاد و توانمندسازی کشور برای رفاه مردم نقش اساسی دارد و حرف اول را در کشور ما می‌زند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با اشاره به سالروز درگذشت هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: 

امیرکبیر هم بزرگترین سردار سازندگی تاریخ ایران در قرن گذشته بود و توانست علم و فناوری و تمدن نوین را در کشور پایه‌گذاری کند اما نگذاشتند زنده بماند و او را به شهادت رساندند.

رییس جمهوری با اشاره به حوادث آمریکا و تسخیر مجلس سنا توسط معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد:

آنچه در آمریکا شاهد بودیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر سست و فشل است و بنیان قوی ندارد. دیدیم که در این کشورها متاسفانه با وجود پیشرفت علم و صنعت، عوام گرایی زمینه بسیاری دارد. دیدیم که یک انسان پوپولیست چه بلایی در این ۴ سال بر سر کشور خود آورد و آبرو و حیثیت کشور را زیر سوال برد و این فرد چه ضربه های بزرگی به منطقه ما، به فلسطین، سوریه و یمن زده است. وقتی یک آدم ناسالم قدرت را در دست می‌گیرد مشکلات فراوانی برای کشور خود و دنیا به وجود می‌آورد که امیدوارم این درس عبرتی برای همه دنیا و همچنین برای حاکمان بعدی کاخ سفید باشد. آنانی که دو هفته دیگر قدرت را در کاخ سفید در دست می‌گیرند، باید جبران کنند و ملت آمریکا که ملت بزرگی است را به جایگاه واقعی خود برگردانند. آنان باید به شرایطی که جامعه بین‌المللی باید داشته باشد یعنی عقل و قانون برگردند. امیدوارم شر انسان‌های کم‌سواد در اداره این کشور و آنانی که به دنبال منافع خانوادگی و فردی خود هستند از سر آنان و دنیا کم شود و شاهد شرایط بهتری در منطقه و جهان باشیم.

رییس جمهور ایران با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی در ۱۸ دی ماه سال گذشته گفت:

این یک حادثه بسیار تلخ، دردناک باور نکردنی بود که از اشتباه یک فرد نشأت گرفت و آن اشتباه هم از بی‌تدبیری یک جمع ناشی شد. اگرچه همه اینها روی سهو و خطا بود اما حادثه خونبار و خطرناکی را به وجود آورد که عده‌ای از نخبگان ما در این هواپیما از دست رفتند و جان به جان آفرین تسلیم کردند. ان‌شاءالله دادگاه ما در یک بررسی دقیق و در یک دادگاه پرشکوه این پرونده را بررسی می‌کند چه بسا نتیجه نهایی این دادگاه می‌تواند آرامش بخش واقعی خانواده‌ها و جبران کننده لطمه‌ای باشد که جایگاه هوانوردی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان