حسن روحانی می گوید عدالتی در جهان نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:17

حسن روحانی می گوید عدالتی در جهان نیست

شماره: 12847
Aa Aa

رئیس جمهور ایران از فضای مجازی و صدا و سیما خواسته برای اوقات فراغت برنامه‌سازی‌ کند به شکلی که مردم بتوانند نفس راحتی بکشند.

سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع شد؛
حسن روحانی می گوید عدالتی در جهان نیست

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز گفت:

ما اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پرجنب و جوش به ویژه در ۱۵ روز آخر و دیگری فرارسیدن عید نوروز. اسفند جنبش و جوش خاص خود را دارد و معروف به شب عید است و خرید و فعالیت مردم بیشتر می‌شود. رسومات مردم موجب تردد بیشتر می‌شود که علامت هشداردهنده‌ای برای ما است و اسفند با ماه‌های دیگر متفاوت است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نخست فروردین هم تردد، رفت و آمدهای خانوادگی، ترددهای خانگی و سفر بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد:

از مردم خواهش می‌کنیم از سفر صرف نظر کنند. البته درک می‌کنیم آنها سال ۹۹ نتوانستند سفر کنند. قبلش هم ۲۵ استان سیلاب بود اما هرچه گفته می‌شود به خاطر سلامت آنها است.

روحانی افزود: نمی‌شود گفت که مردم شب عید، خرید نروید ولی خواهش می‌کنیم در ترددها تراکم، فاصله و پروتکل‌ها را رعایت کنند. ممکن است در جایی ۵ درصد ارزان‌تر باشد ولی ریسک آن نمی‌ارزد. تا آنجایی هم که ممکن است مردم خرید اینترنتی انجام دهند. برای عید مصوب کردیم سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. کسی برنامه ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیروها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می کنند و مردم توجه کنند.

وی گفت: توان نظام سلامت محدود است که این توان را باید مدنظر قرار دهیم خود مردم هم این مساله مهم را مدنظر قرار دهند.

رییس جمهور گفت: البته شاید در ذهن مردم این است که واکسن رسیده و تزریق آن آغاز شده است و مشکلات کم می شود اما مردم باید بدانند تولید واکسن در دنیا محدودیت دارد یعنی به اندازه جمعیت دنیا امکان تولید واکسن وجود ندارد. ضمن اینکه عدالتی هم در جهان نیست و پولدارها از قبل رزرو کردند و کشورهایی که مشکلات مالی دارند آنها عقب می‌افتند.

روحانی از فضای مجازی و صدا و سیما خواست برای اوقات فراغت کسانی که به سفر نمی‌روند، برنامه‌سازی‌ کند به شکلی که مردم بتوانند در این ایام نفس راحتی بکشند. صدا و سیما باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند و همه کسانی که دست ‌اندرکار فضای مجازی هستند نیز باید تلاش کنند که پایان سال و آغاز سال و عید نوروز به گونه‌ای باشد که توام با سختی‌های و ویروس و مشکلات، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر همراه نباشد و این هم دست خود ما است و همه باید اصول بهداشتی را دقیق‌تر و بیشتر از گذشته رعایت کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان