حضور افراد در مراسم عزاداری جایز نیست | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 22:10

حضور افراد در مراسم عزاداری جایز نیست

شماره: 10915
Aa Aa

آیت الله شبیری زنجانی می گوید اگر احتمال عُقلایی مبتلا کردن یا مبتلا شدن به کرونا موجود باشد حضور افراد در مراسم عزاداری جایز نیست.

در صورت احتمال مبتلا کردن یا مبتلا شدن به بیماری؛
حضور افراد در مراسم عزاداری جایز نیست

آیت الله شبیری زنجانی به پرسش‌هایی درباره مراسم سوگواری ایام محرم با توجه به شیوع کرونا پاسخ داد.

به گزارش اسپادانا خبر، در پاسخ این مرجع تقلید شیعیان به پرسش ها آمده است:

هر عملی که با توجه به شرایط زمان، موجب تقویت شعائر الهی و ارزش‌های دینی باشد، مطلوب است و تقویت یاد و نام اهل بیت (علیهم‌السلام) و خاصه حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) که ضامن بقای شریعت مقدس است از اعظم شعائر الهی و از افضل قربات است.

لازم است مسؤولین بهداشتی و متولیان امر سوگواری در برنامه‌ریزی و ایجاد تمهیدات مناسب جهت بهره‌مندی مؤمنین از برکات و آثار معنوی توجه به وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و یاران شهید آن حضرت، رعایت دقیق اصول بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

مردم نیز باید به توصیه‌های بهداشتی عمل نمایند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

هم‌چنین رسانه‌های متعهد و مراکز دینی، امکان استفاده از مجالس ذکر معارف و مراثی اهل‌بیت عصمت (علیهم‌السلام) را با لحاظ تفاوت رسم‌ها و سلیقه‌ها برای مؤمنینی که به هر دلیل در جلسات حضور ندارند، فراهم نمایند تا إن شاءالله موجب رضایت خداوند متعال و حضرات معصومین (علیهم‌السلام) گردد. 

شبیری زنجانی گفته:

اگر احتمال عُقلایی مبتلا کردن یا مبتلا شدن به این بیماری در آن وجود داشته باشد، حضور افراد در مراسم عزاداری جایز نیست، هر چند احتمال قوی نباشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان