حک کردن نام ائمه بر لباس ورزشکاران آبروی عزت اسلام است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 8:44

حک کردن نام ائمه بر لباس ورزشکاران آبروی عزت اسلام است

شماره: 7378
Aa Aa

آیت الله علوی گرگانی می گوید: جوانان ایران موفقیت خود را در امر ورزش مدیون اهل بیت(ع)می دانند؛ می توانیم در تمام موضوعات راه و روش خدا را پیاده کنیم.

جوانان پیام انقلاب اسلامی را به دنیا برسانند؛
حک کردن نام ائمه بر لباس ورزشکاران آبروی عزت اسلام است

آیت الله علوی گرگانی تعظیم و بوسیدن پرچم کشور و حک کردن نام ائمه بر لباس ورزشکاران را امری تاثیرگذار در امر تبلیغ خواند و افزود: این نوعی تبلیغ عملی است که بالاتر از تبلیغ گفتاری است و این خود آبرویی برای عزت اسلام و ایران است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل ازشفقنا، استاد حوزه علمیه قم در دیدار رئیس فدراسیون اسکیت و مسئولین این فدراسیون با اشره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداونددر هر عصری بندگان خود را تنها نگذاشته است و نیازهای جامعه بشر را هم فرستاده و به وسیله اولیاء و انبیاء بیان کرده است.

او افزود: پیغمبران در تمام موضوعات مورد احتیاج بشر برنامه دارند و در سخن پیامبر که می فرمایند «هیچ موضوعی نیست که در آن حکمی بیان نکرده باشیم» یک ابلاغ و آگاهی عمومی برای همه انبیاء داشت و نشان داد همه پیغمبران برای هدایت و سعادت انسان آمدند و راه سعادت را نشان دادند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: ما به جوانان خود افتخار می کنیم و جوان ایرانی باید در تمام ابعاد زندگی در عالم دنیا نمونه باشد.

او تعظیم و بوسیدن پرچم کشور و حک کردن نام ائمه بر لباس آنان را امری تاثیرگذار در امر تبلیغ خواند و افزود: اینکه جوانان ما در ورزشگاه های بین المللی مقام می آورند موجب نشاط و شادی همگان می شوند و هنگامی که نگاه می کنیم روی سینه آنان نام ائمه حک شده است سبب می شود بینندگانی که این صحنه را مشاهده می کنند بفهمند جوانان ما موفقیت خود را در امر ورزش مدیون اهل بیت(ع)می دانند و این نوعی تبلیغ عملی است که بالاتر از تبلیغ گفتاری است و خود آبرویی برای عزت اسلام و ایران است .

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به استفاده از نام امیرالمومنین در زورخانه ها اظهار داشت: این نشان دهنده این بود که پیشوا و رهبر ما امیر مومنان بوده است و در نظام ورزش ما امیر مومنان سر دسته است و این ها درس هایی است که به ما می آموزد ما می توانیم در تمام موضوعاتمان راه و روش خدا را پیاده کنیم.

او با بیان اینکه ورزشکاری در حضور ایشان اسلام را اختیار کردند افزود: یکی از اسقف ها بعد از این جریان به نزد ما آمد و وقتی من مقداری با او صحبت کردم و او را روشن کردم. او گفت واقعا من متحول شدم من نیز گفتم اسلام ما هیچ پیغمبری را نفی نمی کند بلکه همه آنان را تصدیق می کنیم منتهی خاتم انبیاء ما حضرت عیسی و موسی و قبل از آنان را نیز قبول دارد و واقعیت این است که در قرآن آمده است که همیشه با منطق و برهان جلو رفته و مردم را روشن کنید تا حق خود را نشان دهد.

آیت الله علوی گرگانی در پایان یادآور شد: قدر جوانان را بدانید و آنان را تشویق کنید در ضمن اینکه در ورزشی که انجام می دهید برادرانه به جوانان بگویید که وجود شما باید به گونه ای باشد که سبب افتخار ملت باشد البته سعی کنید جوانان را در مسیر حق و حقیقت آشنا کنید تا پیام انقلاب اسلامی را به دنیا برسانند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان