دادستان کل ایران بر علیه وزیر ارتباطات این کشور اعلام جرم کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 0:58

دادستان کل ایران بر علیه وزیر ارتباطات این کشور اعلام جرم کرد

شماره: 12463
Aa Aa

دادستانی گفته جهرمی از اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و برخی دستورهای مقام‌های دولتی سرپیچی کرده است.

به علت سرپیچی از دستور فیلتر کردن اینستاگرام؛
دادستان کل ایران بر علیه وزیر ارتباطات این کشور اعلام جرم کرد

محمد جواد آذری جهرمی با اعلام جرم دادستان کل ایران و شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شد.

به گزارش اسپادانا خبر، گفته می شود پیش تر، قوه قضاییه حکم فیلتر کردن اینستاگرام را صادر کرده اما جهرمی از این دستور سرپیچی کرده است.

دادستانی گفته است جهرمی از اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPN-ها و همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و برخی دستورها مقام‌های دولتی سرپیچی کرده است. به‌علاوه مردم اهواز و چند شهر دیگر، معاون سابق دادستان کل کشور و صداوسیما علیه جهرمی اعلام شکایت کرده‌اند. شکایت صدا و سیما مربوط به اظهارنظر وزیر ارتباطات در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰ و ۸۰۰ است.

پیش تر، وزیر ارتباطات در این مورد گفته بود دستوری برای فیلتر شدن اینستاگرام صادر نشده است.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در واکنش به این خبر و در اطلاعیه ای اعلام کرده است:

«پرونده قضایی آذری جهرمی با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است که در متن تقطیع شده منتشره اغلب این موارد اتهامی حذف شده است.

برخی دیگر از عناوین اتهامی متعدد آذری جهرمی در پرونده قضایی تشکیل شده برای وی، نتیجه گزارش‌های نهادهای مردم نهاد، ضابطین و ارگان‌های مختلف بوده است که بر اساس نص صریح قانون به دلیل مقدماتی بودن تحقیقات و پرونده این دادسرا از اعلام جزییات آن معذور است.

ضمن رد برخی گمانه زنی‌ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی اعلام می‌شود طی دو سال گذشته و در دور جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه اجتماعی‌ای صادر نشده است.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان