در ایران زنان از آزادی و حقوق بالایی برخوردارند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 22:44

در ایران زنان از آزادی و حقوق بالایی برخوردارند

شماره: 20928
Aa Aa

یک دختر ایرانی با مرگ طبیعی از بین رفت و مداخله گران خارجی و فضای مجازی و رسانه‌ای غرب هجمه سازماندهی شده با اهداف سیاسی ترتیب دادند.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای ترک؛
در ایران زنان از آزادی و حقوق بالایی برخوردارند

 امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و در نشست خبری مشترک با «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه این کشور گفت:

در ایران زنان از آزادی و حقوق بالایی برخوردار هستند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

اینکه یک دختر ایرانی با مرگ طبیعی از بین رفت باعث تاسف ما شد و مداخله گران خارجی و فضای مجازی و رسانه‌ای غرب یک هجمه سازماندهی شده  را با اهداف امینتی و سیاسی علیه ایران ترتیب دادند اما اگر غرب مدعی دفاع از حقوق زنان است چرا در رابطه با قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار زن مسیحی فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نشان نداد؟ اگر غرب مدعی دفاع از حقوق زنان است چرا هیچ واکنشی نسبت به کشتار زنان و کودکان در مداخلات مختلف آمریکا و غرب در عراق و سوریه و افغانستان و یمن واکنش لازم را نشان نداد؟

وی روایت سازی‌های جعلی برخی کشورهای غربی از اوکراین و بحران این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و مردود دانست.  

او درخصوص مذاکرات هسته ای نیز گفت:

اگر طرف آمریکایی دست از اظهارات متناقض و طرح شروط جدید در قبال برجام بردارد و واقع بینانه رفتار کند توافق در دسترس است.

وی با بیان این که می‌خواهیم ۳ بازارچه در مرز ایران و ترکیه ایجاد کنیم گفت:
باید حق‌آبه تاریخی، عرفی و زیست‌محیطی مناطق پایین‌دستِ رودخانه ارس به‌صورت کامل رعایت شود. در منطقه قفقاز نباید تغییری در مرزها به وجود بیاید.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان