در عرصه تحقق حقوق زنان هماورد می‌طلبیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 1:28

در عرصه تحقق حقوق زنان هماورد می‌طلبیم

شماره: 20363
Aa Aa

دشمن خودش می‌داند توان براندازی را ندارد ولی می‌خواهند با یکی از قوی‌ترین عملیات‌اطلاعاتی و جنگ روانی در تاریخ معاصر جلوی پیشروی ایران را بگیرند.

نظام آموزشی کشور ما واقعا سرآمد است؛
در عرصه تحقق حقوق زنان هماورد می‌طلبیم

مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت:

دشمن این روزها مسئله حقوق زنان را بهانه قرار داده تا از آن طریق جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارد در حالی که در ایران زن جایگاه والایی دارد و ما در عرصه تحقق کرامت انسانی و حقوق زنان هماورد می‌طلبیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، او ادامه داد:

ما به فرهنگ بسیجی می‌بالیم و مباهات می‌کنیم که در جامعه ما چنین فرهنگی وجود دارد. سبک زندگی، رویکرد و فرهنگ بسیج از مرزهای ایران نیز فراتر رفته و آثار آن را در نقاط مختلف جهان می‌بینیم.

وی همچنین گفت:

نظام آموزشی کشور ما واقعا سرآمد است؛ شاهد مثالش تربیت این حجم از نخبگان جامعه است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی قدرت تربیت این نسل فرهیخته و توانمند را دارد. اما متأسفانه نتوانسته‌ایم بسیاری از این دستاوردها را تبلیغ و معرفی کنیم. این توانمندی‌ها فقط در عرصه نظامی نیست. ما امروز قدرت تاثیرگذاری فرهنگی داریم و دوستان و یاران فراوانی در دنیا پیدا کرده‌ایم و همین نفوذ فرهنگی در دنیا موجب ترس دشمنان شده است.

پورمحمدی ادامه داد: 

دشمن تلاش می‌کند تا اجازه ندهد روایت صحیح به گوش جهانیان برسد و این جنگ رسانه‌ای دقیقا به منظور جلوگیری از اطلاع‌رسانی درست به راه افتاده است. دشمن با اتفاقاتی که پی در پی ایجاد می‌کند - به خصوص حوادث اخیر - به دنبال براندازی نیست. خودش می‌داند توان این را ندارد ولی می‌خواهند جلوی پیشروی کار و تاثیرگذاری ایران را بگیرند و انقلاب اسلامی را در دست یافتن به عرصه‌های جدید ناکام بگذارند. کاملا هم روشن است که از روش بی‌اعتبارسازی و اعتبارزدایی استفاده می‌کنند. تشدید ناهنجاری و تشنج برای اینکه پیام‌های منفی از داخل ایران تولید و منتقل شود. این نقشه‌ای است که دشمنان در ایام اخیر دنبال کردند. احساس می‌کنند اگر اجازه بدهند جمهوری اسلامی از این مرحله به راحتی و کم‌هزینه عبور کند دیگر قادر نخواهند بود جلوی پیشرفت ملت ما را بگیرند. این تحلیل روشن این‌هاست و لذا عریان به میدان آمده‌اند و از همه ابزارها و فناوری‌ها و روش‌ها دارند استفاده می‌کنند. دشمن از جهت حرفه‌ای، بسیار پرقدرت و مبتکرانه عمل کرده است. می‌توانیم بگوییم یکی از قوی‌ترین عملیات‌اطلاعاتی و جنگ روانی در تاریخ معاصر است. غیر از عملیات مستقیم نظامی هرآنچه که داشتند به صحنه آوردند. حجم تطمیع و تهدید فوق‌العاده بالاست. اصلا سابقه ندارد که تا این اندازه افراد را تطمیع یا تهدید کرده باشند. حجم تولید خبر دروغ، جعلی، تحریف وقایع و حادثه‌آفرینی بسیار زیاد بود یعنی کاملا معلوم است از همه شگردها استفاده کردند. سناریوهای زیادی طراحی کردند و بخشی را توانستند عملیاتی کنند.

وی افزود: 

دشمن می‌خواهد ما را دچار حرکت‌های تند و انفعالی کند؛ ما نباید گرفتار این فضا شویم. دشمن می‌خواهد ضعف‌های ما را بزرگ کند؛ از ضعف‌ها غافل نشویم اما فریب بزرگنمایی دشمن را هم نخوریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان