دونالد ترامپ می گوید باعث «ورشکستگی» ایران شده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 15:30

دونالد ترامپ می گوید باعث «ورشکستگی» ایران شده است

شماره: 11475
Aa Aa

او با بیان این که آنها بدجور دلشان می‌خواهد من ببازم گفته سازمان‌های تروریستی مثل سابق نمی‌جنگند. چون پول ندارند و ایران ورشکست شده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد؛
دونالد ترامپ می گوید باعث «ورشکستگی» ایران شده است

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با برنامه رادیویی «راش لیمبو» مدعی شد که اقدامات او باعث «ورشکستگی» ایران شده است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، ظرف یکماه با ایران به «توافق فوق العاده ای» دست می یابد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، وی گفت: «اگر برنده شوم ظرف یک ماه با ایران توافق فوق‌العاده‌ای خواهم کرد. آنها بدجور دلشان می‌خواهد من ببازم».

ترامپ در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که از نظر او توافق فوق‌العاده با ایران چه نوع توافقی است؟ گفت:

«[توافق بر سر] نداشتن سلاح هسته‌ای».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «فراموش نکنید در حوزه تروریسم چه چیزی رخ داده. ایران کشور بسیار ثروتمندی بود که اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار به علاوه ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد در اختیارش قرار داد. کشور بسیار ثروتمندی بود و حالا آنها کشور بسیار فقیری شده اند و بزنم به تخته، سازمان‌های تروریستی مثل سابق نمی‌جنگند. می‌دانی چرا؟ چون پول ندارند، چون ایران ورشکست شده. ایران به خاطر من، به خاطر تحریم‌ها و مسائل دیگر ورشکست شده است».

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد که در صورت هرگونه اقدام تهران علیه این کشور، آمریکا پاسخ ۱۰۰۰ برابری خواهد داد:

«آنها [ایرانی‌ها] می‌دانند اگر کاری علیه ما انجام دهند بهای آن را با یک مشکل ۱۰۰۰ برابری خواهند داد. آنها با تفاوت ۱۰۰۰ برابری روبه‌رو خواهند شد چون می‌دانند ما چیزهایی داریم که قبلاً هرگز نداشتیم. اوضاعمان هیچ‌وقت مثل الان نبود و ایران این را می‌داند. ایران این را می داند و به آن اخطار شده است. اگر شما [ایران] دور و بر ما بگردید، اگر کار بدی علیه ما انجام دهید، ما با شما کاری می کنیم که هرگز سابقه نداشته ات ولی در اینجا یک مسئله وجود دارد: آنها دیگر ثروتمند نیستند و دیگر به حماس و سایر گروه‌هایی که این مشکلات را ایجاد کرده‌اند میلیونها دلار پول نمی‌دهند».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان