دو شرکت داروسازی از دستیابی به واکسن کرونا خبر دادند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 4:25

دو شرکت داروسازی از دستیابی به واکسن کرونا خبر دادند

شماره: 11750
Aa Aa

۵۰ میلیون نمونه از واکسن تولیدی این دو شرکت در سال جاری میلادی و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نمونه از آن در سال ۲۰۲۱ در سطح جهان عرضه خواهد شد.

با اعلام شرکت های «فایزر» و «بایانتک»؛
دو شرکت داروسازی از دستیابی به واکسن کرونا خبر دادند

 دو شرکت های داروسازی «فایزر» و «بایانتک» اعلام کردند که کارایی واکسن تولیدی آنها برای بیماری «کووید ۱۹» در تحقیقات اولیه ۹۰ درصد بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر، بنا به اعلام این شرکت های داروسازی میزان کارایی این واکسن با مقایسه تعداد مبتلایان در گروه کنترل با شمار افرادی که پس از تزریق واکسن به ویروس کرونا مبتلا شده اند به دست آمده است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ایمنی در برابر ویروس کرونا هفت روز پس از دومین تزریق و ۲۸ روز پس از اولین تزریق ایجاد می شود.

در بیانیه مدیرعامل شرکت فایزر درباره واکسن تولیدی آمده است:

«ما بر این باور هستیم که با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز بدترین همه گیری جهانی در بیش از یک قرن اخیر اکنون گامی مهم برای جهان در راستای مبارزه با بیماری "کووید ۱۹" برداشته شده است.»

شرکت های «فایزر» و «بایانتک» اعلام کرده اند که ۵۰ میلیون نمونه از واکسن تولیدی خود را طی سال جاری میلادی در جهان عرضه خواهند کرد.

به گفته این دو شرکت داروسازی در سال ۲۰۲۱ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نمونه از واکسن تولیدی آنها در سطح جهان عرضه خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتشار خبر تولید واکسنی با کارایی «۹۰ درصدی» در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در صفحه توئیتر خود نوشته است:

«ارزش سهام خیلی بالا رفته است. واکسن به زودی عرضه می شود. کارایی آن ۹۰ درصد گزارش شده است. خیلی خبر خوبی است.»

شرکت فایزر برای ساخت این واکسن، آزمایش‌های گسترده‌ای در شش کشور روی چهل هزار نفر انجام داده است.

آلبرت بورلا، مدیرعامل شرکت فایزر گفته است دستیابی به این واکسن «یک روز عالی برای علم و بشریت» رقم زده و این شرکت در حال رسیدن به «نقطه عطف» در روند تولید این واکسن است.

این شرکت قصد دارد که در روزهای آینده درخواست جواز تولید را به نهادهای مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا ارائه دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان