ترامپ باید سال‌ها تاوان خون شهید سلیمانی را بدهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 4:40

ترامپ باید سال‌ها تاوان خون شهید سلیمانی را بدهد

شماره: 11734
Aa Aa

سعید نمکی می گوید الان ۵ میلیون واکسن آنفلوآنزای ما که از فرانسه آمده و در یکی از فرودگاه‌ها هست مدت‌ها است بلوکه شده؛ راه را بر ما بسته اند.

وزیر بهداشت ایران مطرح کرد؛
ترامپ باید سال‌ها تاوان خون شهید سلیمانی را بدهد

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در یازدهمین نشست گفت‌وگوی هفته گفت:

روزگار سختی را می‌گذرانم و روزها و شب‌های سختی است. ان شالله خداوند به آبروی اولیا و انبیا کمک کند تا بتوانیم سرافراز از این امواج سهمگین عبور کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:

در نظام سلامت در ۳۰ سال پیش در بین ۲۲ کشور شرق مدیترانه اول شدیم و شاید مشیت الهی بود که در این روزهای سخت بنده به عنوان یک سرباز این رسالت را به دوش کشم. هر بار از مقابل وزارت بهداشت رد می‌شدم می‌گفتم خدایا من را به هر دامی می‌اندازی بینداز ولی به دام وزارت بهداشت نینداز. زمانی هم که دکتر هاشمی می‌خواستند از وزارتخانه بروند به ایشان گفتم من در طول زندگی تنها دست پدرم را بوسیدم ولی حاضرم دست تو را ببوسم که بمانی و من به این تله نیفتم؛ با آنکه آن روز نمی‌دانستم سیل و زلزله و کرونا در راه است‌. همه روزی می میریم اما خداوند ماموریت‌هایی را در شرایطی به دوش برخی می‌گذارد که خودش مقدر کرده و من هم راضی به رضایت پروردگار هستم و کاری کنم که شرمنده خون شهدا نشوم.

وی افزود: در رابطه با کرونا ما روزهای سختی را می‌گذرانیم اما می‌شد این روزها را ساده تر گذراند. ما در یک شرایطی اواخر دی ماه موارد چین را شنیدیم و با توجه به شناختی که از شاکله ویروس داشتم گفتم که با موجودی روبرو هستیم که تا مدتی گرفتارمان خواهد کرد. این شترگاو پلنگ همه کاری با بشر خواهد کرد. ما خودمان را آماده کردیم و شاهد هستید که در بهمن ماه در دولت فریاد زدم باید راه ها را بست و گفتم اگر این آتش به نیستان کشور افتاد، دامن تک‌تک اعضای این کابینه را خواهد گرفت. به همکاران گفتم حتی اگر نسیمی هم بیاید شما آن را طوفان تصور کنید و سنگر آرایی کردیم و تجربه دفاع مقدس را به کار بردیم. در طوفان قم و گیلان مریضی پشت درب بیمارستان نماند و تازه زمانی که به اروپا و آمریکا رسید شرایط را درک کردند؛ آن هم در زمانی که آمریکایی ها ۱۱۱ میلیارد دلار هزینه کردند. انگلیسی‌ ها ۲۲ میلیارد پوند در نظام سلامت خرج کردند و در این شرایط یک میلیارد یورو از صندوق توسعه به ما داده شد که تا یک ماه قبل ۳۰ درصد آن را گرفتیم. الان ۵ میلیون واکسن آنفلوآنزای ما که از فرانسه آمده و در یکی از فرودگاه‌ها هست مدت‌ها است بلوکه شده و راه را بر ما بستند. در همچین حالتی مرگها را در کمتر از دو ماه به حدود ۳۰ مورد در روز رساندیم و توانستیم در فروردین و اردیبشهت روزهای خوبی را با بسیج ملی رقم بزنیم. ما بعد از آن دچار خوش باوری شدیم و بارها گفتم ساده انگاری نکنید که از گوشه های زمین گل میخوریم و هنوزم اگر گل میخوریم به خاطر عدم باور اوضاع است.

وی گفت:

در روزهای غربت و تنهایی سرزمین بود که قلدر زبان نفهمی در کشور آمریکا حاکم شده بود و در اوج تنهایی سرزمین شعری گفتم. گرچه مقام معظم رهبری فرمودند که هیچ اعتمادی به هیچ رییس جمهوری در آمریکا نیست اما خرد و بی خردی تاثیر خود را در جامعه می‌گذارد. وقتی ترامپ تقلا می‌کرد برای انتخابات من گفتم خون شهید سلیمانی باید گریبانگیر این مرد شود. این مرد بزرگ همه‌ تلاش خود را برای مبارزه با تروریست گذاشته بود و این مرد بزرگ را تروریست خواندن یک جایی باید خونش دامن یکی را می‌گرفت، این آدم سال‌ها باید تاوان خون این شهید را بدهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان