روحانی: زدن پهپاد آمریکایی لذت بخش است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 12:52

روحانی: زدن پهپاد آمریکایی لذت بخش است

شماره: 8244
Aa Aa

 رئیس جمهور ایران با طرح این موضوع که در سه چهار ماه اخیر آرامش مردم بیشتر شده گفته: آمریکا از تغییر نظام جمهوری اسلامی مایوس شده است.

در دیدار مدیران و محققان جهاد دانشگاهی؛
روحانی: زدن پهپاد آمریکایی لذت بخش است

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، حسن روحانی در دیدار مدیران و محققان جهاد دانشگاهی با بیان این که ما باید بتوانیم از این همه نیروی مبتکر خلاق و دانشمند استفاده بیشتری ببریم اظهار داشت: کاری که شما انجام می دهید مقدس است و نام مقدسی بر روی نهاد شما وجود دارد و آن جهاد است.

وی افزود: از همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نام‌هایی که سر زبان‌ها افتاد، جهاد بود. دانشجویان و دانش آموزان تلاششان در بخش جمع آوری محصولات کشاورزی با عنوان جهاد شروع شد و آنان مخلصانه به صحنه آمدند. این کار علاوه بر فوایدی که داشت پیوند خوبی بین دانش آموز و دانشجو و محیط کار و تولید ایجاد شد.

روحانی با بیان این که این پیوند بسیار مبارک بود گفت: جهاد فقط در سطح آموزش و تنها محدوده جغرافیایی ما نیست، تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده از جمله تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادین اهمیت و ارزش زیادی دارد، این گونه کارها پرز حمت است اما وقتی به ثمر می رسد زحمات گذشته را جبران می‌کند و نشان می‌دهد چه طور مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس جمهوری ادامه داد: نیاز ملت ایران به تلاش مبتکران و فرهیختگان از هر زمان دیگری بیشتر است. هیچ زمانی بدخواهان ما تا امروز در طول ۴۰ سال گذشته با این سختی و فشار ما را تحریم نکرده بودند. امروز آنان فهمیده‌اند به اهداف خود نمی رسند، آمریکا از این که نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد و استقلال مردم را بشکند مایوس شده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: ما در سختی ها زودتر و سریعتر رشد می‌کنیم،.ما امروز در روز سختی و فشار هستیم از این سختی و فشار می‌توانیم استفاده کنیم برای این که در زمان جنگ هم بسیار تحت فشار بودیم ولی توانستیم به پیشرفت دست یابیم.

روحانی افزود: ما هیچ وقت تصور نمی کردیم با ساخت پل خیبر می‌توانیم از آب عبور کنیم،.ما پل بیست کیلومتری بر روی آب زدیم که در عملیات فاو هیچ بمبارانی بر این پل اثر نداشت.

وی گفت: در فشار و سختی‌ها شکوفایی‌ها راحت‌تر است. امروز روز سختی ماست و باید از این فرصت و تهدید و فشار باید برای فرصت و تحول جدید در کشور استفاده کنیم. مجموعا علیرغم اینکه مردم ما در فشار بودند آمار نشان می‌دهد در سه چهار ماهه اخیر آرامش و تلاش مردم بیشتر شده است و کارآفرینان با امید بیشتر کار می‌کنند و بسیاری از نیازهایی که از خارج می‌گرفتیم به دست صنعتگران داخلی ساخته می‌شود.

رئیس دولت تدبیر و امید بیان کرد: اینکه ما پهپاد مدرن را بزنیم یک هنر است. این که با موشک خود آن را ساقط کنیم هنر دوم ماست. این که با سیستم راداری خود سرچ کنیم هنر سوم ماست و این که بتوانیم این پهپاد را قفل کنیم هنر چهارم است. همه اقدامات ما ایرانی بوده است.

روحانی ادامه داد: طراحی ساخت و موشک برای ما بسیار ارزشمند است. پهپاد آمریکایی را می‌زنیم لذت بخش است چون به ما تجاوزگر را زدیم، رفتار ما رفتار خوب و مسالمت آمیز با همه خواهد بود ولی مقابل تجاوز می‌ایستیم.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی این استعداد و تجربه را دارد و در مقام عمل نشان داده که می‌تواند کمک مهمی برای ما باشد و این شما هستید که باید دانشجوها و استعدادها را جذب کنید و استعدادها را جذب کنید.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان