روحانی می گوید سالانه ۵۵۵ هزار شغل در ایران ایجاد کرده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 11:56

روحانی می گوید سالانه ۵۵۵ هزار شغل در ایران ایجاد کرده است

شماره: 12996
Aa Aa

رئیس جمهور ایران دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه اشتغال را چشمگیر خوانده و گفته دشمن درجنگ اقتصادی شکست خورده است.

در جلسه شورای عالی اشتغال عنوان شد؛
روحانی می گوید سالانه ۵۵۵ هزار شغل در ایران ایجاد کرده است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه شورای عالی اشتغال اظهار کرد:

با استفاده از فناوری های نو و توسعه شرکت های دانش بنیان و همچنین گسترش زیر ساخت های فضای مجازی و تقویت اقتصاد دیجیتال امروز شاهد افزایش قابل توجه اشتغال جوانان و متخصصان در حوزه های مختلف از جمله در عرصه های خدمات IT، استارت آپ ها، بوم گردی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین صنایع تولیدی هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی توجه ویژه به اشتغال روستایی را از اولویت های این دولت برشمرد و با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری افزود:

دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست با تسهیل بیشتر امور برای بخش خصوصی به ویژه کارآفرینان و سرمایه گذاران زمینه ایجاد اشتغال پایدار بیشتر در کشور را ایجاد کند. اشتغال از مسائل ضروری و حیاتی جامعه و زندگی مردم است و با حیات مردم سر و کار دارد و دولت وظیفه خود می‌داند که برای جویندگان شغل و بیکاران زمینه‌های اشتغال را فراهم کند.

روحانی با بیان اینکه در شرایط پاندمی کووید۱۹ بسیاری از مشاغل تحت تاثیر قرار گرفت گفت:

با تجربه یک سال گذشته و افقی که در این بیماری وجود دارد امکان دارد که شرایط و عوارض این بیماری که در سال گذشته موجب متوقف شدن برخی مشاغل شد در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم داشته باشد لذا امسال هم باید بر مبنای وجود کرونا کار کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید برای مشاغلی که از این محدودیت‌ها تاثیر می‌پذیرند برنامه‌ریزی داشته باشیم، اظهار کرد:

درخصوص اشتغال جوانان و دانشجویان باتوجه به مجازی بودن آموزش، می توان بستر اشتغال جایگزین و موقت را فراهم کرد و در سالی که تولید شعار آن است باید در کنار رشد تولید، اشتغال نیز توسعه یابد و در این شرایط کرونایی برای مشاغل جایگزین برنامه‌ریزی شود.

روحانی با اشاره به اینکه با تغییرات ایجاد شده در فضای بین المللی و شکست جنگ اقتصادی دشمن و همچنین مهار کرونا با واکسیناسیون گسترده، امسال فضای بهتری برای تعاملات جهانی ایجاد خواهد شد، گفت:

پشتیبانی از تولید و رفع موانع کسب و کار و اشتغال با هدف تحقق شعار سال در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور ایران دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه اشتغال را چشمگیر توصیف کرد و گفت:

ایجاد میانگین سالانه ۵۵۵ هزار شغل در کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی و تحریم نشان‌دهنده اهمیت موضوع اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان