روحانی می گوید مدارس عامل انتقال کرونا نیستند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 18:00

روحانی می گوید مدارس عامل انتقال کرونا نیستند

شماره: 14029
Aa Aa

او از کار افتادن دستگاه تنفسی در بیمارستان ها به علت قطعی برق را کذب محض خوانده و خواسته با آنها که به دنبال ایجاد ناامنی روانی هستند برخورد شود.

رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی کرونا؛
روحانی می گوید مدارس عامل انتقال کرونا نیستند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد:

ویروس هندی به استان‌های جنوبی و شرقی اکتفا نکرد و وارد عمق کشور شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه تست‌ها باید افزایش پیدا کند و پروتکل‌ها دقیق‌تر اجرایی و عملیاتی شود افزود: علاوه بر این مقرراتی که نسبت به مناطق قرمز و نارنجی هست نیز باید مورد مراعات قرار بگیرد، پایش‌ها بیشتر شود و فاصله‌ها، کاهش ترددها و تجمع‌ها باید صورت بگیرد.

روحانی با بیان اینکه تسامح ، تعلل، تردد و تجمع باعث می‌شود که شرایط بدتری پیش روی ما باشد و باید با اینها مقابله شود تاکید کرد:

قرارگاه با همه توان، نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی،‌ هلال احمر و بسیج همه در کنار مدافعان سلامت هستند.

روحانی با اشاره به وضعیت واکسن کرونا تصریح کرد:

تا واکسن عمومی و همگانی که ۴۰-۴۳ میلیون نفر در کشور واکسن بزنند، فاصله زیاد است اما این آمادگی وجود دارد تا روزی ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند.

وی ادامه داد:

هم در واکسن داخلی و هم خارجی دچار مشکل بودیم. در واکسن داخلی همه کمک‌ها را کردیم اما از نظر توانمندی کشور برای رسیدن به واکسن‌های فراوان و کارهای صنعتی در این زمینه فاصله داشتیم. فکر می‌کردیم دو ماه زودتر به نقطه امروز برسیم که البته با فاصله رسیدیم. گرفتاری ما در واکسن خارجی پول، ارز و جابجایی پول بود این گرفتاری‌های مفصل را حل و فصل کردیم اما امروز کمبود واکسن مطرح است. کشوری به ما قول می‌دهد هفته آینده این مقدار واکسن بفرستد اما خود آن کشور گرفتار می‌شود و می‌گوید برای نیازمندی های داخلی به واکسن نیاز دارد و موجب تأخیر رسیدن واکسن دست ما می‌شود. الان شرایط مناسب است و این هفته و هفته آینده با شرایط بهتری قرار است کارها را پیش ببریم.

او گفت:

در بحث آموزش دچار یک عقب‌ماندگی دو ساله شده‌ایم. پرده و نمایشگر جای معلم را نمی‌گیرد. تعطیلی مدارس از لحاظ روحی، روانی و فعالیت بدنی بچه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. باید برای بازگشایی مدارس خودمان را آماده کنیم. معلمین، راننده‌های سرویس و مستخدمین باید واکسینه بشوند. مدارس عامل انتقال کرونا نیستند و در مدرسه نباید از انتشار ویروس نگران باشیم. باید دانشجویان و اساتید واکسینه شوند تا دانشگاه هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

او با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی افزود:

برخی حرف‌ها در فضای مجازی و تریبون‌ها و مصاحبه‌ها گفته می‌شود که معمولا رسانه‌های بیگانه و ضد ایرانی آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند. چند نکته بود که بعد از بررسی‌ها مشخص شد که همه اینها دروغ و کذب محض است. شایعه کردند که در فلان استان دیگر تخت وجود ندارد. فیلمی هم در فضای مجازی منتشر کردند که فردی را در بیابان نشان می‌دهد که زیر یک درخت سرم روی درخت به وی وصل است و از این بازی‌های تبلیغاتی راه انداختند که وزیر بهداشت به صراحت اعلام کردند که در همان استانی که این همه سر و صدا کردند تخت های خالی وجود دارد. زمانی که در استانی یک بیماری شیوع پیدا می‌کند، نگرانی ایجاد می‌شود که طبیعی است اما ما نباید غیرواقعی حرف بزنیم و سخن ما باید با واقعیت‌ها منطبق باشد خصوصا آدمی که مسئولیتی هم دارد باید بیشتر در حرف‌هایش مراقبت کند که سخنانش برای گفتن دقیق‌تر باشد.

روحانی افزود:

از آن طرف شروع کردند که در فلان‌جا چون برق رفت بیماران در بیمارستان بی‌برق و بی‌امکانات ماندند و دستگاه تنفسی از کار افتاد که امروز در جلسه به‌ صراحت از طرف مسئولین اعلام شد که این دروغ و کذب محض است. همه بیمارستان‌های ما دارای ژنراتورهای اضطراری هستند و اگر برق برود مشکلی پیش نمی‌آید و هیچ مشکلی پیش نیامده است. یعنی داستانی که دروغ محض است را شایع کرده و مردم را نگران می‌کنند و ذهن مردم خراب شده و رعب و وحشت ایجاد می‌شود و برای کاری که کاملا ناروا و نادرست است حالت یاس به مردم دست می‌دهد. امیدوارم همه دستگاه‌ها، صدا و سیما و مسئولین به این نکته توجه داشته باشند و مسئولین مربوطه باید با آنهایی که تعمدا دنبال ایجاد ناامنی روانی و فکری در جامعه هستند برخورد کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان