روسیه اقدامات نظامی خویش را در کی‌یف و چرنیگوف کاهش می دهد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 6:46

روسیه اقدامات نظامی خویش را در کی‌یف و چرنیگوف کاهش می دهد

شماره: 17268
Aa Aa

هیئت‌های روس و اوکراین توافق کرده اند که نیروهای نظامی که از قواعد جنگ خودداری می‌کنند را مجازات کنند| روسیه بر دونباس تمرکز خواهد کرد.

مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول؛
روسیه اقدامات نظامی خویش را در کی‌یف و چرنیگوف کاهش می دهد

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که از آنجا اهداف اصلی فاز اول عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تکمیل شده روسیه از این پس بر آزادی دونباس تمرکز خواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار کرد:

پتانسیل رزمی نیروهای مسلح اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکنون نیروهای روسیه می‌توانند بر دستیابی به هدف اصلی «آزادسازی دونباس» تمرکز کنند. نیروی هوایی و پدافند هوایی اوکراین عملاً از بین رفته و نیروی دریایی این کشور پس از شروع عملیات (روسیه) دیگر وجود ندارد. نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه را تا دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهند داد.

معاون وزیر دفاع روسیه نیز گفت:

طی مذاکرات استانبول درباره کاهش اقدامات نظامی در مناطق کی‌یف و چرنیگوف به توافق رسیدیم.

همچنین هیئت‌های روس و اوکراین توافق کردند که نیروهای نظامی که از قواعد جنگ خودداری می‌کنند را مجازات کنند.

میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز پس از اتمام نشست هیئت‌های مذاکره کننده در دفتر کار ریاست جمهوری ترکیه در کاخ دولما باغچه استانبول در جمع خبرنگاران گفت:

« نتایج مذاکرات امروز برای برگزاری نشستی در سطح سران کشورها کافی است».

پودولیاک تاکید کرد:

«اوکراین قهرمانانه در جنگی که روسیه آغاز کرد در جبهه جنگید و نشان داد که فرمت‌های امنیتی کنونی کارساز نیست بنابراین می‌توان بر اساس پیشنهادات ما یک سیستم امنیتی جدید ایجاد کرد. در نهایت بسیاری از کشورها این را می‌پذیرند».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان