روسیه دولتمردان آمریکا را بی بند و بار خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:55

روسیه دولتمردان آمریکا را بی بند و بار خواند

شماره: 7204
Aa Aa

لاوروف می گوید: تصمیم های آمریکا درخصوص به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر جولان، برجام و ونزوئلا نشانه بی بند وباری دولتمردان آمریکا است.

با اعلام وزیر امور خارجه روسیه؛
روسیه دولتمردان آمریکا را بی بند و بار خواند

به گزارش اسپادانا خبر، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان نشانه بی بند وباری دولتمردان آمریکا است.

به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود در آنتالیا گفت: من این تصمیم (درباره جولان) را نمایش هدفمندانه و عمدی بی بندوباری از سوی آمریکا می دانم.

وی ادامه داد: این گونه نمایش بی بندوباری در کنار تهدیدها، اولتیماتوم ها و تحریم ها مجموعه ابزاری است که ایالات متحده در عرصه سیاست خارجی به کار می گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه این رویکرد ناخوشایند است اظهار کرد: این گونه رفتار در مورد قوانین بین المللی در موارد مختلف از سوی آمریکا مشاهده می شود.

وی گفت: چنین وضعیتی در مورد برجام و مساله ونزوئلا (از سوی آمریکا) رخ داد.

گفتنی است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اقدام در نقض حقوق بین الملل اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی را به رسمیت می شناسد.

در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جولان که به درخواست فرانسه برگزار شد،همه اعضای این شورا از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان ابراز تاسف کردند.

همچنین 14 کشور از 15 عضو این شورا تاکید کردند که همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه بلندی های جولان بخشی جدایی ناپذیر از سوریه و تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، باقی می مانند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان