روسیه عرضه گاز به اروپا را متوقف کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 20:44

روسیه عرضه گاز به اروپا را متوقف کرد

شماره: 19327
Aa Aa

قطع صدور گاز به بحران انرژی در کشورهای اروپایی دامن می‌زند. افزایش قیمت گاز اقتصاد خانواده‌ها و کارخانه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و به افزایش نرخ بیکاری می انجامد.

روسیه از گاز به عنوان سلاح استفاده می‌کند؛
روسیه عرضه گاز به اروپا را متوقف کرد

روسیه عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به اروپا را متوقف کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، شرکت گازپروم اعلام کرد قطع جریان گاز برای تعمیر آخرین کمپرسور باقی‌مانده در این خط لوله لازم بوده‌است اما روسیه عرضه گاز به بلغارستان، دانمارک، فنلاند، هلند و لهستان را هم کاملاً متوقف کرده و جریان گاز از سایر خط لوله‌ها را هم از زمان آغاز حمله به اوکراین کاهش داده‌است.

دولت‌های اروپایی واهمه دارند که مسکو در تلافی تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی اروپا قطع صدور گاز را تمدید کند. سران اروپا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را متهم می‌کنند که از گاز به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

قطع صدور گاز به بحران انرژی در کشورهای اروپایی دامن می‌زند. هم‌اکنون قیمت عمده‌فروشی گاز در فقط یک ماه چهار برابر افزایش یافته است. افزایش قیمت گاز اقتصاد خانواده‌ها و همچنین کارخانه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است بر بازار کار هم تأثیر بگذارد و به افزایش نرخ بیکاری بینجامد.

دولت‌های اروپایی ناگزیر خواهند بود برای تخفیف بحران و کاهش هزینه‌های تحمیل شده به صنعت و خانواده‌ها میلیاردها دلار هزینه کنند.

شرکت گازپروم همچنین تأیید کرد که جریان عرضه گاز به شرکت فرانسوی انجی Engie را قطع کرده است.

گازپروم در سن‌پترزبورگ توضیح داد که شرکت انجی که در پاریس مستقر است نتوانسته است هزینه واردات گاز ماه ژوئیه را به‌طور کامل پرداخت کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که به انجی اطلاع داده است که از اول سپتامبر تا زمانی که هزینه گاز تحویل‌شده را به‌طور کامل دریافت نکند عرضه گاز را متوقف خواهد کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان