رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 0:30

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا کرد

شماره: 12453
Aa Aa

او می گوید به واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولین به بازار سرمایه شاخص کل بورس تهران دیده نشده است.

در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران؛
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا کرد

حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفای دوباره خود را به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، در متن نامه استعفای قالیباف آمده است: 

بدینوسیله استعفای خود را از عضویت در هیات مدیره و ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار مجددا اعلام می‌نمایم. استدعا دارم در اجرای ماده 11قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران دستور اقدام صادر فرمایید.

لازم به ذکر است که بنده در سخت‌ترین شرایط که مردم دعوت عمومی به بازار سرمایه شده بودند، آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های سهام دولتی (ETFها) در بورس در حال انجام بود این وظیفه خطیر را به عهده گرفتم و در طول چند ماه خدمت در دشوارترین شرایط به دنبال توسعه بازار، تامین مالی، ابزارها و نهادهای مالی بودم که در کمترین زمان بزرگترین کارها در بازار سرمایه انجام گردید ولی متاسفانه به واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولین به بازار سرمایه و بروز افت و خیز شدید شاخص کل بورس تهران هیچ وقت دیده نشد.

قالیباف اصل در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اما گفته است:

استعفا نداده ام و نمی دانم خبر استعفای مرا چه کسی منتشر کرده است. شاید مرا برکنار کنند اما استعفا نداده ام. اطلاع ندارم که چه کسی این خبر را و با چه هدفی منتشر کرده است.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران نیز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته است:

شورای عالی بورس باید برای حفظ تعادل در بازار سرمایه و شفافیت و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی کند.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان