زمان اتخاذ تصمیم‌های سخت است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 19:07

زمان اتخاذ تصمیم‌های سخت است

شماره: 21025
Aa Aa

بحران سال‌به‌سال بدتر می‌شود. دیگر کار از این سخن‌ها و از شعارهای بی‌پایه و اساس و وعده‌های پوچ گذشته اما متأسفانه برخی به جای پرداختن به علت اصلی مشکل و حل ریشه‌ای آن طبق معمول دنبال محکوم کردن یکدیگر هستند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول سابق دولت های یازدهم و دوازدهم؛
زمان اتخاذ تصمیم‌های سخت است

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در یادداشتی نوشت:

انرژی قوه محرکه اقتصاد هر کشوری بوده و بدون آن نه تنها چرخ تولید از حرکت می‌ایستد بلکه همه نظامات زندگی اجتماعی و فردی را دچار اختلال جدی می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر، در این یادداشت آمده است:

سالهاست به دلیل تحریم‌ها و برخی سیاست‌های داخلی ورود تکنولوژی جدید و سرمایه لازم در بخش نفت و گاز و برق متناسب با ظرفیت کشور و نیاز جامعه انجام نگرفته است. حالا تأثیر تحریم‌ها و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بحران اخیر آشکار شده است. متأسفانه برخی به جای پرداختن به علت اصلی مشکل و حل ریشه‌ای آن طبق معمول دنبال محکوم کردن یکدیگر هستند. دیگر کار از این سخن‌ها و از شعارهای بی‌پایه و اساس و وعده‌های پوچ گذشته و زمان اتخاذ تصمیم‌های سخت فرا رسیده است.

او نوشته است:

در سندهای تهیه شده مشخص شده است که این بحران سال‌به‌سال بدتر می‌شود. راهکار، تنها در گرو توسعه ظرفیت‌های تولیدی و مدیریت مصرف به طور همزمان است و اجرای آن نیازمند دسترسی به فناوری های روز و چند صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز و برق است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان